Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

TEMATYKA TYGODNIA od 12.04.21 do 16.04.21 r.

Dzień dobry nasz mały „Odkrywco”!

 

W tym tygodniu proponujemy  temat:  „Powroty ptaków”.

Słuchając opowiadań, wykonując zadania poznasz i utrwalisz wiedzę na temat niektórych ptaków powracających do Polski wiosną, np. bociana, jaskółkę, szpaka.  Poznasz  literę J,j drukowaną i pisaną, będziesz rozwijać orientację przestrzenną, ćwiczyć posługiwanie się liczebnikami porządkowymi w trakcje wykonywania zadań matematycznych. Będziesz rozwijać swoje umiejętności plastyczno- techniczne wykonując papierowego ptaszka. Mamy nadzieję, że przygotowane przez nas zadania nie będą trudne.

 

                                                     Serdecznie pozdrawiamy!

                                                                              Pani Halinka, pani Monika i pani Basia

 

 Jak zwykle zachęcamy do wesołych ćwiczeń porannych:

Gimnastyka poranna dla dzieci w domu

https://www.youtube.com/watch?v=vPSEybwshCU

 

 PONIEDZIAŁEK-

ZAJĘCIE I:

 

 „Śniadanie Julka i Jagody” – wprowadzenie litery „j”, „J” na podstawie wyrazu „jajko”

 

 Cele:

  • Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery j, J.
  • Doskonalenie słuchu fonematycznego.
  • Określenie głoski j jako spółgłoski.

Środki dydaktyczne: opowiadanie „Śniadanie Julka i Jagody” Doroty Kossakowskiej, tablica demonstracyjna z literą j, nakrywki białe, czerwone, niebieskie, wyraz jajko, obrazek przedstawiający jajko, plastelina, Karta pracy, cz. 3, s. 52 Przebieg: „Śniadanie Julka i Jagody” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.

 Rodzice Julka i Jagody hodują krowy i kury. Kury znoszą jajka, a krowy dają pyszne, zdrowe mleko. Julek i Jagoda jedzą śniadanie. Mama przygotowała Julkowi jajka. Mówi, że zniosła je jego ulubiona kura Jarzębatka. Siostra Julka ma jogurt. Bardzo lubi jogurty, a szczególnie te, które mają smak jagodowy. Jajka i przetwory mleczne są zdrowe. A Julek mówi, że są smakowite.

 

 Rozmowa na temat opowiadania.

 - Jakie zwierzęta hodują rodzice Julka i Jagody?

 - Kto znosi jajka?

 - Skąd bierze się mleko?

- Co mama przygotowała Julkowi na śniadanie?

 - Jaka kura zniosła jajko?

 - Co na śniadanie je Julka?

 - Jakie jogurty najbardziej lubi Jagoda?

 - Co o jajkach i przetworach mlecznych mówi Julek?

 Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „j”.

 

 Karta pracy, cz. 3, s. 52. Dziecko ogląda ilustrację i wymienia nazwy zawierające głoskę j: jogurt jagodowy, jajka, Julek, Jagoda. Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „jajko” oraz obrazka przedstawiającego jajko. Analiza i synteza słuchowa wyrazu „jajko”.

- Wybrzmiewanie sylab i głosek.

 - Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.

 - Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu jajko.

- Liczenie głosek w wyrazie jajko.

 Określenie położenia głoski odpowiadającej literze „j”.

 - Podawanie wyrazów z głoską j w nagłosie (jagoda, jaskinia, jemioła), śródgłosie (kajak, pająk, zając) i wygłosie (klej, tramwaj, pokój).

 - Określenie rodzaju głoski j (spółgłoska).

 - Wybrzmiewanie sylab w wyrazie połączone z tupaniem, uderzaniem o uda.

 Analiza i synteza wzrokowa wyrazu „jajko”.

- Budowanie modelu wyrazu jajko z wykorzystaniem nakrywek czerwonych i niebieskich.

- Liczenie samogłosek i spółgłosek w wyrazie jajko.

 Prezentacja litery „j” drukowanej małej i wielkiej.

 -  Ułożenie z białych nakrywek wyrazu „jajko”, a następnie zastąpienie literą „j” odpowiedniej nakrywki.

 Demonstracja litery „j” pisanej małej i wielkiej – porównanie jej z literą drukowaną.

- Pokaz pisania litery j, J bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania. - Omówienie miejsca zapisu litery j małej i wielkiej w liniaturze.

 - Analiza kształtu litery j, J. - Ćwiczenia ręki przygotowujące do pisania – zaciskanie pięści, prostowanie palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie.

- Lepienie litery j pisanej małej i wielkiej z plasteliny.

 Nauka pisania litery „j”, „J”. - Ćwiczenia w pisaniu litery j, J palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika.

Ćwiczenia w czytaniu tekstu. Karta pracy, cz. 3, s. 52.

 

  Zajęcie II: Ćwiczenia gimnastyczne

 

Ćwiczymy jak ptaki” – ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 30.

 

Cele:

  • Zapoznanie się z zasadami zabawy „Bocian, żabki, jaskółka i żuraw”.
  • Kształtowanie koordynacji ruchowej i równowagi.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

 

Forma: ćwiczenia kształtujące koordynację ruchową i równowagę.

  1. Zabawa ożywiająca:

Dziecko przemieszcza się po pokoju w określony przez rodzica sposób. Bocian – dziecko chodzi po pokoju wysoko unosząc kolana,

 Żabki – dziecko skacze po pokoju naśladując żabkę,

 Jaskółka – dziecko stoi na jednej nodze, druga noga uniesiona w tył, ramiona w bok,

Żuraw – dziecko stoi na jednej nodze, druga noga ugięta i uniesiona w górę, ręka przełożona pod kolanem i chwytamy się za nos.

  1. Część główna:

Dziecko i rodzic dobierają się w parę. Ustawiają się naprzeciwko siebie i trzymając się za ręce wykonują ćwiczenia: - na zmianę wykonują przysiady,

 - osoby w tym samym czasie wykonują przysiad,

- dzieci wykonują obrót wokół własnej osi cały czas trzymając się za ręce, zmiana kierunku,

 -  liczą do 2, na 1 klaszczą w swoje dłonie, na 2 uderzają w dłonie osoby współćwiczącej,

 - ćwiczenie jak wyżej tylko liczymy do 4, na 1 ćwiczący klaszczą w swoje dłonie, na 2 przybijają piątkę prawą ręką, na 3 klaszczą w swoje dłonie, na 4 przybijają piątkę lewą ręką,

 - ćwiczenie jak wyżej tylko w siadzie ugiętym i ćwiczą nogi, na 1 klaśnięcie podeszwami stóp, na 2 przybijamy piątkę prawą stopą, na 3 klaśnięcie podeszwami stóp i na 4 przybijamy piątkę lewą stopą,

- ćwiczący w leżeniu tyłem stopy opierają o stopy osoby współćwiczącej i wykonują ruchy jakby jechały na rowerze. po kilku ruchach zmiana kierunku.

  1. Część końcowa:

 Ćwiczenie oddechowe: W parach, jedna osoba z ćwiczących w leżeniu tyłem wykonuje wdech    (brzuch wciągamy uwypuklamy klatkę piersiową) i wydech (wypychamy brzuszek ku górze), w tym czasie druga osoba kładzie rękę na brzuchu osoby ćwiczącej i sprawdza czy brzuch prawidłowo pracuje. Zmiana w parach.

Popołudniu wykonanie pracy w Karcie pracy nr. 3 str. 53

 

WTOREK

 

I ZAJĘCIE- Plastyczne:

 

 „Ptaszek” – wycinanie i łączenie elementów z papieru.

 Cele:

  • Zapoznanie ze sposobem wykonania ptaka.
  • Doskonalenie umiejętności precyzyjnego odrysowywania szablonu.
  • Rozwijania inwencji twórczej.

Potrzebne artykuły: po 2 kartki z bloku technicznego A5 brązowe lub szare , szablony ptaków, ołówek, nożyczki, czarny brystol (można użyć białych kartek i dziecko po wycięciu szablonu samo pokoloruje elementy ptaszka).

 Przebieg:

Rozwiązanie zagadki.

 Potrafią latać i pięknie śpiewać oraz gniazda budują.

 Każdego roku do ciepłych krajów odlatują, lecz niektóre u nas zimują.      (ptaki)

„Co wiem o ptakach?” – swobodne wypowiedzi dziecka.

 Dziecko dzieli się wiadomościami na temat ptaków. Wymienia ich nazwy, sposób odżywiania się, rozpoznaje na ilustracji poniżej.

  Podanie tematu pracy i wyjaśnienie sposobu jej wykonania. Dziecko tworząc ptaka wykonuje następujące czynności: - na kartce z bloku technicznego formatu A5 rysują ptaszka (lub odrysowują z szablonu) bez skrzydeł i wycinają go. - Kartkę z bloku rysunkowego formatu A5 składają w harmonijkę – to będą skrzydła ptaka. - na środku tułowia robią nacięcie, przez które przekładają skrzydła. - z czarnego brystolu wycinają oczy i przyklejają je ptaszkowi. Samodzielna praca dziecka.

Szablon ptaka w załączniku.

 

Propozycja dla chętnego dziecka:

 

WIOSENNE POWROTY- ODGŁOSY POWRACAJĄCYCH PTAKÓW Z ILUSTRACJAMI

https://www.youtube.com/watch?v=wUWyKD2glPY

 

Zajęcie II -Matematyczne „ Gdzie jest jaskółka?”

 

Cele:

  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.
  • Rozwijanie logicznego myślenia.

Środki dydaktyczne: Załącznik „ Zajęcie matematyczne- jaskółki”, nożyczki, kartki A4 z narysowanymi 6 liniami i czysta kartka A4.

 

Przebieg:

 Przygotowanie do zajęć. Dziecko wycina jaskółki, które będą wykorzystywane podczas zajęć matematycznych.

 „Kropka do kropki” – ćwiczenia w liczeniu.

Dziecko rzuca kostkami do gry (2), liczy kropki na kostkach pojedynczo a następnie sumuje ilość wyrzuconych kropek.

 „Gdzie leży jaskółka?” – ćwiczenie orientacji w przestrzeni.

Na kartce A4 leżą wycięte jaskółki. Dziecko układa je zgodnie z instrukcją rodzica.

 - Połóż jaskółkę na środku kartki

- połóż jaskółkę w górze kartki

 - połóż jaskółkę w dole kartki

 - połóż jaskółkę w prawym górnym rogu kartki

 - połóż jaskółkę w lewym dolnym rogu kartki

 - połóż jaskółkę w lewym górnym rogu kartki

 - połóż jaskółkę w prawym dolnym rogu kartki

 „Gdzie siedzi jaskółka?” – liczebniki porządkowe.

 Dziecko otrzymuje kartkę A4 z narysowanymi 6 liniami. Wykonuje zadania według instrukcji rodzica

. - policz wszystkie wycięte jaskółki

- podziel jaskółki na 2 równe zbiory układając je z prawej i lewej strony kartki.

 - policz ile jaskółek jest w każdym zbiorze i 6 jaskółek odłóż na bok

 - na środku dywanika połóż kartkę z liniami, które w zabawie są drutami, na których siadają jaskółki

 - na pierwszym drucie połóż 1 jaskółkę, a na czwartym 4 - ułóż zadanie do rysunku (Na pierwszym drucie siedziała 1 jaskółka, a na czwartym 4. Ile jaskółek siedziało na drutach?)

- na trzecim drucie połóż 3 jaskółki, a na szóstym 2 - ułóż zadanie do rysunku (Na trzecim drucie siedziały 3 jaskółki, a na szóstym 2. Ile jaskółek siedziało na drutach?) - korzystając ze wszystkich jaskółek ułóż dowolną ich ilość na każdym drucie. - powiedz ile jaskółek siedzi na każdym twoim drucie

 „Ptaki do gniazd” – zabawa orientacyjno – porządkowa.

 Na podłodze leży  obręcz- gniazdko. Dziecko poruszając się swobodnie po pokoju, naśladuje latające ptaki. Na sygnał wskakuje do obręczy. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Popołudniu wykonanie zadania w Karcie pracy nr.3, str. 59.

 

ŚRODA:

 

ZAJĘCIE I: „Bocian i jego gniazdo” – słuchanie opowiadania nauczyciela.

 

 Cele:

  • Wzbogacanie wiedzy dziecka na temat życia bocianów.
  • Rozwijanie funkcji językowych.
  • Usprawnianie narządów mowy.

Opowiadanie „Bocian i jego gniazdo” Doroty Kossakowskiej,

 zagadka Agnieszki Olędzkiej, ilustracje bocianów(załącznik „ Bociany”).

 

Przebieg:

Rozwiązanie zagadki słownej:

 Na czerwonych długich nogach po łące wędruje.

Wśród zielonej trawy żabki wypatruje.     (bocian)

 

 „Bocian i jego gniazdo” – czytanie rodzica w oparciu o ilustracje zamieszczone w załączniku „Bociany”

 Rodzic czyta dziecku o bocianach wspomagając się ilustracjami

 Wiosna powoli zaczyna swe królowanie. Pojawiają się liście na drzewach, w ogrodach i lasach zakwitają kwiaty. Wszystko budzi się do życia. Ptaki też wiedzą, że rozpoczęła się wiosna. W bocianim gnieździe, które do tej pory stało puste, coś się dzieje. Wczesnym rankiem przyleciała para bocianów. Ich gniazdo znajduje się na starym drzewie. Mieszkają w nim od kilku lat i nie jeden raz doczekali się potomstwa. Każdego roku, gdy przylatują z ciepłych krajów, dokładnie oglądają gniazdo. Padające deszcze, śnieg, wiatr i mróz uszkodziły ich dom. Trzeba je trochę poprawić. To zadanie dla bocianiego taty. Przynosi do gniazda patyki, gałązki i sprytnie umieszcza w miejscach, gdzie są dziury. Znosi też trawę, aby gniazdo było miękkie i wygodne. W tym czasie bociania mama poleciała na pobliskie pole, gdzie rolnicy rozpoczęli wiosenne prace. W poruszonej przez pług ziemi łatwo znaleźć pożywienie. Dżdżownice, myszy czy nornice to pyszny kąsek dla bocianów. Bociany odwiedzają też leżące niedaleko gniazda łąki. Można tam trafić na ślimaki, owady, jaszczurki. Kiedy wieczorem para bocianów spotkała się w gnieździe okazało się, że jest niespodzianka. Pojawiły się dwa piękne jajka, z których wylęgną się małe bociany. Bociania mama ogrzewa je swoim ciałem. Za jakiś czas pojawią się pisklęta, które będą bardzo głodne. Przez dwa miesiące ich rodzice będą znosić jedzenie, aby małe bocianki mogły zmienić się w piękne dorosłe ptaki. Późnym latem razem z rodzicami wyruszą w daleką drogę, aby zimę spędzić w ciepłych krajach. A po powrocie zbudują gniazda i założą własne rodziny.

 Wykonanie ćwiczenia w karcie pracy str. 56. Na podstawie opowiadania o bocianie dziecko ma narysować co zjada bocian (dla ułatwienia zaznaczono te fragmenty tekstu tłustym drukiem).

  „Co wiemy o bocianach” –  Dziecko mówi co zapamiętało o bocianie i o jego życiu.

 

ZAJĘCIE II: Muzyczne

Cele:

  • Rozwijanie poczucia rytmu.
  • Doskonalenie umiejętności dostosowania ruchu do muzyki.

https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg Piosenka „Żabie kroki”- Śpiewające brzdące

Dziecko z rodzicem słucha piosenki, po wysłuchaniu rodzic czyta dziecku tekst piosenki:

 

TEKST PIOSENKI: ŻABIE KROKI

 

1 To nie lada, lada gratka,
Kiedy z boćkiem tańczy żabka
Bociek żabce patrzy w oczy,
Raźnym krokiem za nią kroczy
Bociek żabce patrzy w oczy,
Raźnym krokiem za nią kroczy

Ref Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!

2  Żabka w koło podskakuje,
Bociek nogą wymachuje
Wciąż się kłania małej pannie
W lewo, w prawo, nieustannie
Wciąż się kłania małej pannie
W lewo, w prawo, nieustannie

Ref Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!

3  Bocianowi wciąż za mało,
Jeszcze tańczyć mu się chciało
Złapał żabkę za dwa boczki,
W przód, do tyłu robią kroczki
Złapał żabkę za dwa boczki,
W przód, do tyłu robią kroczki

Ref Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!

Kiedy sobie tak tańczyli
Do stawiku się zbliżyli,
Żabka do wody wskoczyła
I zabawa się skończyła
Żabka do wody wskoczyła
I zabawa się skończyła

Ref Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!
Sia-ba-da-ba, sia-ba-da-ba,
Wzdycha bociek – co za żaba!

 

Rozmowa na temat treści piosenki:

- O czym opowiada piosenka?  (piosenka opowiada o bocianie i żabce)

- Co robi bocian z żabką?     ( bocian razem z żabką tańczą )

-Jakie ruchy wykonują tańcząc? W którą stronę się kłaniają?   (żabka podskakuje, bociek nogą wymachuje, kłaniają się w prawo i lewo)

-Za co złapał bocian żabkę, gdy dalej chciał tańczyć?  (bocian złapał żabkę za dwa boczki)

-Do czego zbliżyli się bocian z żabką, gdy tańczyli?   (zbliżyli się do stawiku)

- Co zrobiła żabka gdy zbliżyli się do stawiku?    ( żabka wskoczyła do wody)

Prosimy o osłuchanie dziecka z refrenem piosenki. Po ponownym odtworzeniu piosenki dziecko rytmicznie tańczy i śpiewa refren piosenki po każdej zwrotce.

 Rytmizacja tekstu. Rodzic z  dzieckiem mówią tekst w dowolnym rytmie:

- Bociany wracają, gniazda urządzają.

 - Żaby po łące skaczą, dziś bociana zobaczą.

 - Żaby i bociany mają wspólne plany

Popołudniu prosimy o wykonanie pracy w karcie pracy nr. 3 str. 54

 

CZWARTEK

 

ZAJĘCIE I: „RODZINA SZPAKÓW”- PRZYRODNICZE

Co słychać u szpaków” – rozmowa na podstawie opowiadania.

 Cele:

  • Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat szpaków.
  • Wdrażanie do uważnego słuchania.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.

 Opowiadanie „Szpaki” Doroty Kossakowskiej, ilustracje przedstawiające szpak ( załącznik Szpaki).

 

 Przebieg: „Szpaki” – słuchanie opowiadania.

 Obok domu Pawła rozciąga się duży ogród. Rosną w nim kwiaty i drzewa. do ogrodu często przylatują ptaki. Są wśród nich także szpaki. Każdego roku Paweł obserwuje je. na podwórku rośnie wielka brzoza. To właśnie na niej szpaki mają swoją budkę lęgową. Kiedy wracają w marcu ze swojej wędrówki z Europy Zachodniej, budka lęgowa już na nie czeka. Wyczyszczona z zeszłorocznych traw i patyczków jest gotowa, aby założyć w niej nowe gniazdo. Szpaki, które mieszkają w ogrodzie Pawła już wróciły. Kilka razy obleciały cały ogród, usiadły na każdym drzewie i sprawdzały co się zmieniło. Zajrzały też do budki lęgowej. Chyba im się spodobała. Coraz częściej wchodzą do niej i przynoszą suche trawy, mech, drobne gałązki. Uwiją z tego wygodne gniazdko. Kiedy w gnieździe pojawią się jajka samica i samiec będą wysiadywać je na zmianę. po 14 dniach wyklują się małe szpaki, które trzy tygodnie spędzą w gnieździe. W tym czasie ich rodzice ciężko pracują. Młode szpaki mają wielki apetyt. Rodzice karmią je owadami, dżdżownicami. Gdy dorosną wspólnie z rodzicami będą częstymi gośćmi w sadzie Pawła. Potrafią zjeść ogromne ilości wiśni, borówek, czereśni. Kiedy dojrzewają owoce, tata Pawła stawia w sadzie „stracha”. Ale szpaki chyba wiedzą, że to nic strasznego, a owoce są takie smaczne…

Rozmowa na podstawie opowiadania.

- Kto przylatuje do ogrodu Pawła?

 - Jakie ptaki obserwuje Paweł?

 - Gdzie szpaki mają swoją budkę lęgową?

 - W jaki sposób przygotowuje się budkę lęgową dla szpaków?

 - z czego szpaki wiją gniazdo?

 - Kto w rodzinie szpaków wysiaduje jajka?

 - po ilu dniach z jajek wykluwają się szpaki?

- Ile czasu spędzają młode szpaki w gnieździe?

 - Co zjadają młode szpaki?

 - Jakie owoce lubią jeść szpaki?

 - W jaki sposób tata Pawła odstrasza ptaki?

 - Czy sposób taty na odstraszanie szpaków jest skuteczny?

Wspólne oglądanie ilustracji przedst. zdjęcia szpaków- omówienie wyglądu ptaków.

Wyjście na spacer z dzieckiem w celu poszukiwania szpaków; obserwacja ptaków w ich naturalnym środowisku.

 

ZAJĘCIE II- rozwijanie umiejętności manualno- graficznych

Cele:

  • Usprawnianie ręki wiodącej
  • Nauka prawidłowego pisania litery J, j
  • Przygotowanie do nauki pisania
  • Rozwijanie wyobraźni
  • Ćwiczenie spostrzegania wzrokowego

Moja dłoń będzie ptakiem” – odbijanie dłoni. Dziecko macza  dłoń w farbie (kolor dowolny) i odbija ją na papierze. Następnie dorysowuje elementy tak, aby powstał ptak.

Wykonanie zadania w Karcie pracy nr.3, str. 55 oraz str. 58.

 

 

 PIĄTEK:

 

Zajęcie I:

Utrwalenie wiadomości na temat ptaków powracających wiosną do Polski:

Wędrówki ptaków

https://www.youtube.com/watch?v=rx7xWBADPSI

Wykonanie zadania w Karcie pracy nr. 3, str. 57.

 

 Zajęcie II: Ćwiczenia gimnastyczne (powtórzenie)

 

Ćwiczymy jak ptaki” – ćwiczenia gimnastyczne – zestaw 30.

Cele:

  • Zapoznanie się z zasadami zabawy „Bocian, żabki, jaskółka i żuraw”.
  • Kształtowanie koordynacji ruchowej i równowagi.
  • Rozwijanie ogólnej sprawności fizycznej.

Forma: ćwiczenia kształtujące koordynację ruchową i równowagę.

  1. Zabawa ożywiająca:

Dziecko przemieszcza się po pokoju w określony przez rodzica sposób. Bocian – dziecko chodzi po pokoju wysoko unosząc kolana,

 Żabki – dziecko skacze po pokoju naśladując żabkę,

 Jaskółka – dziecko stoi na jednej nodze, druga noga uniesiona w tył, ramiona w bok,

Żuraw – dziecko stoi na jednej nodze, druga noga ugięta i uniesiona w górę, ręka przełożona pod kolanem i chwytamy się za nos.

  1. Część główna:

Dziecko i rodzic dobierają się w parę. Ustawiają się naprzeciwko siebie i trzymając się za ręce wykonują ćwiczenia: - na zmianę wykonują przysiady,

 - osoby w tym samym czasie wykonują przysiad,

- dzieci wykonują obrót wokół własnej osi cały czas trzymając się za ręce, zmiana kierunku,

 -  liczą do 2, na 1 klaszczą w swoje dłonie, na 2 uderzają w dłonie osoby współćwiczącej,

 - ćwiczenie jak wyżej tylko liczymy do 4, na 1 ćwiczący klaszczą w swoje dłonie, na 2 przybijają piątkę prawą ręką, na 3 klaszczą w swoje dłonie, na 4 przybijają piątkę lewą ręką,

 - ćwiczenie jak wyżej tylko w siadzie ugiętym i ćwiczą nogi, na 1 klaśnięcie podeszwami stóp, na 2 przybijamy piątkę prawą stopą, na 3 klaśnięcie podeszwami stóp i na 4 przybijamy piątkę lewą stopą,

- ćwiczący w leżeniu tyłem stopy opierają o stopy osoby współćwiczącej i wykonują ruchy jakby jechały na rowerze. po kilku ruchach zmiana kierunku.

  1. Część końcowa:

 Ćwiczenie oddechowe: W parach, jedna osoba z ćwiczących w leżeniu tyłem wykonuje wdech    (brzuch wciągamy uwypuklamy klatkę piersiową) i wydech (wypychamy brzuszek ku górze), w tym czasie druga osoba kładzie rękę na brzuchu osoby ćwiczącej i sprawdza czy brzuch prawidłowo pracuje. Zmiana w parach.

 

Data dodania: 2021-04-11 19:38:19
Data edycji: 2021-04-11 19:40:40
Ilość wyświetleń: 551

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej