72-004 Tanowo
ul. Szczecińska 70
Rozkład zadań tygodniowych
Temat: „Wiosna na wsi” |
||
Data |
Rodzaj zadania |
Forma realizacji |
Poniedziałek 12.04.2021 |
Zajęcia z mowy i myślenia (opowiadania, bajki, wiersze, teatrzyki, praca z obrazkiem, zagadki, treści przyrodnicze) |
„Psotna świnka” – słuchanie wiersza H. Bechlerowej i odpowiadanie na pytania. |
Wtorek 13.04.2021 |
Muzyka, instrumentacja, zabawy taneczne, logorytmika |
„Jak zwierzęta śpiewały?” – improwizacje melodyczne na podaną sylabę. |
Środa 14.04.2021 |
Plastyka, technika, zajęcia logopedyczne |
„Moja świnka”- wykonywanie pracy rysunkowej. |
Czwartek 15.04.2021 |
Matematyka, zabawy dydaktyczne, eksperymenty badawcze |
„Które zwierzęta mieszkają na wsi?”- segregowanie kolorowanek. |
Piątek 16.04.2020 |
Zabawy ruchowe, naśladowcze, opowieści ruchowe |
Zestaw zabaw ruchowych- ćwiczenia ogólnorozwojowe. |
Poniedziałek 12.04.2021
Przygotowanie: wiersz H. Bechlerowej „Psotna świnka”, wydrukowana strona z zadaniem „Zwierzęta na wsi- gimnastyka buzi i języka”, wydrukowana strona z zadaniem „Świnka”, klej, nożyczki.
Przebieg:
Cel: rozwijanie umiejętności dostrzegania humoru w wierszu, ćwiczenia koncentracji i uwagi, rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania.
Rzekł kaczorek do gąsiorka:
– Świetnie się zabawić można!
Patrz, kartofel wypadł z worka –
będzie z niego piłka nożna.
Leci piłka w różne strony:
wyżej, niżej, w lewo, w prawo...
Patrzy indyk, kot i wrony,
Łatek szczeka: – Brawo, brawo!
Sroka ze wsi przyleciała,
łebkiem kręci, dziób otwiera
i rozgłasza po wsi całej:
– Górą kaczki! Dwa do zera!
Nie skończyły się zawody,
bo malutka Michalinka
otworzyła nagle chlewik
i wypadła stamtąd świnka.
– Dość zabawy! – głośno rzekła,
zjadła piłkę i – uciekła.
Odpowiadanie na pytania do wiersza:
- Kto jest mamą kaczorka, a kto- mamą gąsiorka?
- W co grały kaczki z gąskami?
- Co było piłką?
- Kto wygrywał?
- Kto przyglądał się grze?
– Co zrobiła sroka?
- Czy mecz się skończył? Dlaczego?
Cel: usprawnianie narządu mowy.
Wydrukowanie zadanie „Zwierzęta na wsi- gimnastyka buzi i języka”.
Cel: rozwijanie umiejętności wycinania i składania papieru według instrukcji.
Wydrukowane zadanie „Świnka”.
Wtorek 13.04.2021
Przygotowanie: tekst „Na wiejskim podwórku” S. Karaszewskiego, wydrukowane zadanie „Zwierzęta wiejskie i ich mamy”, piosenka „Wyszły w pole kurki trzy”.
Przebieg:
Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!
Cel: rozpoznawanie zwierząt hodowlanych i ich młodych na ilustracjach.
Wydrukowane zadanie „Zwierzęta wiejskie i ich mamy”.
Dziecko nazywa i wskazuje zwierzęta, o których była mowa w wierszu.
- Jak się nazywa dziecko krowy? Pokaż je na obrazku.
- Jak się nazywa dziecko kozy? Pokaż je na obrazku.
Cel: rozwijanie uwagi słuchowej, usprawnianie aparatu mowy, wesoła zabawa z dzieckiem.
Karty z poprzedniego zadania posłużą do tego ćwiczenia. Należy ustalić z dzieckiem, jakie zwierzęta lubi i pozostawić te ilustracje na stole. Następnie przypomnieć melodię piosenki „Wyszły w pole kurki trzy” posługując się linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk
i odtworzyć wspólnie piosenkę zastępując słowa piosenki wybraną sylabą.
Środa 14.04.2021
Przygotowanie: bajka ortofoniczna E. Michałowskiej „W zagrodzie Małgosi”, wydrukowane zadanie „Jak narysować świnkę- instrukcja”, biała kartka ksero, kredki.
Przebieg:
Dziecko naśladuje głosy zwierząt z wiejskiego podwórka w miejscach, w których rodzic przerywa recytację:
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
I tak gra orkiestra ta,
Aż Małgosia jeść im da.
Cel: ćwiczenia w odwzorowywaniu rysunku na dużym formacie, wspólna zabawa z dzieckiem.
Wydrukowane zadanie „Jak narysować świnkę- instrukcja”. Wykonanie świnki według propozycji lub pomysłu dziecka z użyciem kartki A4 oraz kredek.
Czwartek 15.04.2021
Przygotowanie: zabawki według rodzajów (po pięć sztuk), sznurki różnej wielkości, wydrukowane zadanie „Które zwierzęta mieszkają na wsi?”, kredki.
Przebieg:
Cel: rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonych cech.
Segregowanie według wielkości.
Rodzic przygotowuje kilka grup zabawek, np.: piłek, lalek, misiów (w każdej pięć sztuk), różniących się wielkością.
Dziecko ustawia lalki, misie, piłki od najmniejszej zabawki do największej. Liczy zabawki w każdej grupie.
Segregowanie według długości.
Rodzic przygotowuje sznurki różniące się znacznie długością. Dziecko, samodzielnie lub z pomocą, porównuje ich długość poprzez przykładanie do siebie. Potem układa je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.
Odkładanie zabawek na wyznaczone miejsca.
Po skończonym zadaniu porządkowanie zabawek wspólnie z dzieckiem na wyznaczone miejsca.
Cel: rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na miejsce ich zamieszkania.
Wydrukowane zadanie „Które zwierzęta mieszkają na wsi?”.
Zadaniem dziecka jest posegregować kolorowanki na dwie kolumny: „mieszka na wsi”, „nie mieszka na wsi”. Po skończonym zadaniu dziecko może pokolorować wybraną kolorowankę.
Piątek 16.04.2021
Przygotowanie: wygodny strój do ćwiczeń, muzyka relaksacyjna w tle.
Przebieg:
Ćwiczenia oddechowe.
Dzieci naśladują grę na fujarce – nabierają powietrze nosem, a wydmuchują ustami i poruszają dłońmi przy ustach.
Zabawa Skradający się kot.
Dzieci leżą płasko na brzuchu i cicho pełzną, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej nogi – na zmianę.
Zabawa Łapanie much.
Dzieci wyciągają prawą rękę i lewą rękę do góry w skos, wykonując, na zmianę, zamaszysty ruch i zaciskając pięść.
Zabawa Gęsi idą na spacer.
Dzieci idą gęsiego, jedno za drugim, kołysząc się na boki i głośno gęgając.
Zabawa Węszący piesek.
Dzieci klęczą, dłonie opierają o podłogę, łokcie mają skierowane na zewnątrz. W tej pozycji posuwają się do przodu.
Cel: wspólnie spędzony czas z rodziną, dotlenienie organizmu na świeżym powietrzu.
Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...
72-004 Tanowo
ul. Szczecińska 70