Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Propozycje zabaw i ćwiczeń ''Wiosna na wsi'' na okres 12.04.- 16.04.2021

Rozkład zadań tygodniowych

 

Temat: „Wiosna na wsi”
Termin realizacji: 12.04.-16.04.2021

Data

Rodzaj zadania

Forma realizacji

Poniedziałek

12.04.2021

Zajęcia z mowy i myślenia (opowiadania, bajki, wiersze, teatrzyki, praca z obrazkiem, zagadki, treści przyrodnicze)

„Psotna świnka” – słuchanie wiersza H. Bechlerowej i odpowiadanie na pytania.

Wtorek

13.04.2021

Muzyka, instrumentacja, zabawy taneczne, logorytmika

„Jak zwierzęta śpiewały?” – improwizacje melodyczne na podaną sylabę.

Środa

14.04.2021

Plastyka, technika, zajęcia logopedyczne

„Moja świnka”- wykonywanie pracy rysunkowej.

Czwartek

15.04.2021

Matematyka, zabawy dydaktyczne, eksperymenty badawcze

„Które zwierzęta mieszkają na wsi?”- segregowanie kolorowanek.

Piątek

16.04.2020

Zabawy ruchowe, naśladowcze, opowieści ruchowe

Zestaw zabaw ruchowych- ćwiczenia ogólnorozwojowe.

 

 

Poniedziałek 12.04.2021

Przygotowanie: wiersz H. Bechlerowej „Psotna świnka”, wydrukowana strona z zadaniem „Zwierzęta na wsi- gimnastyka buzi i języka”, wydrukowana strona z zadaniem „Świnka”, klej, nożyczki.

Przebieg:

  1. Słuchanie wiersza H. Bechlerowej „Psotna świnka”.

Cel: rozwijanie umiejętności dostrzegania humoru w wierszu, ćwiczenia koncentracji i uwagi, rozwijanie umiejętności odpowiadania na pytania.

Rzekł kaczorek do gąsiorka:
– Świetnie się zabawić można!
Patrz, kartofel wypadł z worka –
będzie z niego piłka nożna.

Leci piłka w różne strony:
wyżej, niżej, w lewo, w prawo...
Patrzy indyk, kot i wrony,
Łatek szczeka: – Brawo, brawo!

Sroka ze wsi przyleciała,
łebkiem kręci, dziób otwiera
i rozgłasza po wsi całej:
– Górą kaczki! Dwa do zera!

Nie skończyły się zawody,
bo malutka Michalinka
otworzyła nagle chlewik
i wypadła stamtąd świnka.

– Dość zabawy! – głośno rzekła,
zjadła piłkę i – uciekła.


Odpowiadanie na pytania do wiersza:

- Kto jest mamą kaczorka, a kto- mamą gąsiorka?
- W co grały kaczki z gąskami?
- Co było piłką?
- Kto wygrywał?
- Kto przyglądał się grze?
– Co zrobiła sroka?
- Czy mecz się skończył? Dlaczego?

  1. „Zwierzęta na wsi”- gimnastyka buzi i języka.

Cel: usprawnianie narządu mowy.

Wydrukowanie zadanie „Zwierzęta na wsi- gimnastyka buzi i języka”.

  1. „Świnka”- ćwiczenia w wycinaniu i składaniu papieru.

Cel: rozwijanie umiejętności wycinania i składania papieru według instrukcji.

Wydrukowane zadanie „Świnka”.

 

Wtorek 13.04.2021

Przygotowanie: tekst „Na wiejskim podwórku” S. Karaszewskiego, wydrukowane zadanie „Zwierzęta wiejskie i ich mamy”, piosenka „Wyszły w pole kurki trzy”.

Przebieg:

  1. „Na wiejskim podwórku” – słuchanie fragmentu wiersza Stanisława Karaszewskiego.
    Cel: poznanie nazw zwierząt hodowlanych i ich młodych.

Na podwórko dumne matki prowadziły swoje dziatki:
Krowa – łaciate cielątko,
Koza – rogate koźlątko,
Owca – kudłate jagniątko,
Świnka – różowe prosiątko,
Kurka – pierzaste kurczątko,
Gąska – puchate gąsiątko,
Kaczka – płetwiaste kaczątko,
Każda prowadzi swoje dzieciątko!

  1. Zwierzęta i ich dzieci – praca z obrazkami „Zwierzęta wiejskie i ich mamy”.

Cel: rozpoznawanie zwierząt hodowlanych i ich młodych na ilustracjach.

Wydrukowane zadanie „Zwierzęta wiejskie i ich mamy”.
Dziecko nazywa i wskazuje zwierzęta, o których była mowa w wierszu.
- Jak się nazywa dziecko krowy? Pokaż je na obrazku.
- Jak się nazywa dziecko kozy? Pokaż je na obrazku.

  1. „Jak zwierzęta śpiewały?” – improwizacje melodyczne na podaną sylabę: ko-, be-, mu-, me-, gul-, kwa-, gę- do piosenki „Wyszły w pole kurki trzy”.

Cel: rozwijanie uwagi słuchowej, usprawnianie aparatu mowy, wesoła zabawa z dzieckiem.

 

Karty z poprzedniego zadania posłużą do tego ćwiczenia. Należy ustalić z dzieckiem, jakie zwierzęta lubi i pozostawić te ilustracje na stole. Następnie przypomnieć melodię piosenki „Wyszły w pole kurki trzy” posługując się linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=WSBUwpV6qnk

i odtworzyć wspólnie piosenkę zastępując słowa piosenki wybraną sylabą.

 

Środa 14.04.2021

Przygotowanie: bajka ortofoniczna E. Michałowskiej „W zagrodzie Małgosi”, wydrukowane zadanie „Jak narysować świnkę- instrukcja”, biała kartka ksero, kredki.

Przebieg:

  1. Słuchanie bajki ortofonicznej E. Michałowskiej „W zagrodzie Małgosi” .
    Cel: ćwiczenia logicznego myślenia, usprawnianie narządu mowy.

Dziecko naśladuje głosy zwierząt z wiejskiego podwórka w miejscach, w których rodzic przerywa recytację:

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę.
Ona też chce najeść się.

Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: Me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta,
Aż Małgosia jeść im da.

  1. Wykonywanie pracy rysunkowej „Moja świnka”.

Cel: ćwiczenia w odwzorowywaniu rysunku na dużym formacie, wspólna zabawa z dzieckiem.

Wydrukowane zadanie „Jak narysować świnkę- instrukcja”. Wykonanie świnki według propozycji lub pomysłu dziecka z użyciem kartki A4 oraz kredek.

 

Czwartek 15.04.2021

Przygotowanie: zabawki według rodzajów (po pięć sztuk), sznurki różnej wielkości, wydrukowane zadanie „Które zwierzęta mieszkają na wsi?”, kredki.

Przebieg:

  1. Zabawy matematyczne „Układamy przedmioty według określonych cech”.

Cel: rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów według określonych cech.

Segregowanie według wielkości.
Rodzic przygotowuje kilka grup zabawek, np.: piłek, lalek, misiów (w każdej pięć sztuk), różniących się wielkością.
Dziecko ustawia lalki, misie, piłki od najmniejszej zabawki do największej. Liczy zabawki w każdej grupie.

Segregowanie według długości.
Rodzic przygotowuje sznurki różniące się znacznie długością. Dziecko, samodzielnie lub z pomocą, porównuje ich długość poprzez przykładanie do siebie. Potem układa je od najkrótszego sznurka do najdłuższego.

Odkładanie zabawek na wyznaczone miejsca.
Po skończonym zadaniu porządkowanie zabawek wspólnie z dzieckiem na wyznaczone miejsca.

  1. „Które zwierzęta mieszkają na wsi?”- segregowanie kolorowanek.

Cel: rozwijanie umiejętności klasyfikowania zwierząt ze względu na miejsce ich zamieszkania.

 

Wydrukowane zadanie „Które zwierzęta mieszkają na wsi?”.

Zadaniem dziecka jest posegregować kolorowanki na dwie kolumny: „mieszka na wsi”, „nie mieszka na wsi”. Po skończonym zadaniu dziecko może pokolorować wybraną kolorowankę.

 

Piątek 16.04.2021

Przygotowanie: wygodny strój do ćwiczeń, muzyka relaksacyjna w tle.

Przebieg:

  1. Zestaw zabaw ruchowych
    Cel: ćwiczenia ogólnorozwojowe z rodzicem bądź rodzeństwem.

Ćwiczenia oddechowe.
Dzieci naśladują grę na fujarce – nabierają powietrze nosem, a wydmuchują ustami i poruszają dłońmi przy ustach.

Zabawa Skradający się kot.
Dzieci leżą płasko na brzuchu i cicho pełzną, z podnoszeniem i wysuwaniem przedniej i tylnej nogi – na zmianę.

Zabawa Łapanie much.
Dzieci wyciągają prawą rękę i lewą rękę do góry w skos, wykonując, na zmianę, zamaszysty ruch i zaciskając pięść.

Zabawa Gęsi idą na spacer.
Dzieci idą gęsiego, jedno za drugim, kołysząc się na boki i głośno gęgając.

Zabawa Węszący piesek.
Dzieci klęczą, dłonie opierają o podłogę, łokcie mają skierowane na zewnątrz. W tej pozycji posuwają się do przodu.

  1. Spacer po Tanowie w poszukiwaniu wiejskich zwierząt- nazywanie napotkanych zwierząt i obserwacja ich zachowania.

Cel: wspólnie spędzony czas z rodziną, dotlenienie organizmu na świeżym powietrzu.

Data dodania: 2021-04-11 22:38:43
Data edycji: 2021-04-18 11:46:41
Ilość wyświetleń: 1640

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej