Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

zamierzenia na miesiąc marzec

zamierzenia na miesiąc marzec

-zabawy przy stolikach (wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji, co do rodzaju zabawy)

-zabawa z wierszem „Pada wietrzyk” (wytworzenie miłego i radosnego nastroju)

-zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź parasol” (kształcenie umiejętności szybkiej orientacji na sygnał  słowny)

- zabawa dydaktyczna „Ciepło – zimno”      (wdrażanie do wspólnej zabawy z kolegami)

-Przedstawienie teatralne pt.: „Z ekologią na ty" uczestniczenie w wydarzeniu kulturalnym

-rozmowa kierowana „Marcowa pogoda”, rozpoznawanie pogody przedstawionej za pomocą symboli (zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu, próby określania stanu pogody); „w marcu jak w garncu” (wyjaśnienie znaczenia  przysłowia)

- „Dzień kobiet” integracyjna impreza przedszkolna (utrwalanie potrzeby obchodzenia Dnia kobiet)

- zabawa plastyczna  „W marcu jak w garncu” (rozwijanie wyobraźni przestrzennej, planowanie rozmieszczenia wyciętych ilustracji związanych z pogodą)

- karta pracy „ Marcowe słonko” (ćwiczenia rozwijania grafomotoryki)

 

- zabawy gimnastyczne z użyciem szarf i ławeczki gimnastycznej (wzmacnianie mięśni i gibkości ciała)

- Rozmowa kierowana „Co służy naszemu zdrowiu?” (rozwijanie zainteresowania, wiadomości na temat zdrowia)

-karty pracy „Połącz pary” (spostrzegawczość wzrokowa)

-„Co jest zdrowe, a co nie?” zabawy słownikowe, tworzenie zbiorów wg jednej określonej cechy (wzbogacenie słownika o pojęcia związane ze zdrowiem, uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka, zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców)

-zabawa ruchowa z elementem marszu „Zmień kierunek” (sprawne reagowanie na sygnał nauczyciela)

-zdrowe rzeczy jem, bo zdrowym być chcę” - założenie hodowli szczypiorku (zachęcenie do obserwacji wzrostu i spożywania szczypiorku)

-karta pracy, ćwiczenie grafomotoryki „Podlewamy nasionko”

- słuchane wiersza A.Surowiec „Jak być zdrowym” (zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców)

-rozmowa kierowana „Co to jest higiena osobista?”, wypowiedzi na podstawie ilustracji (zapoznanie z pojęciem :higiena osobista oraz sposobami dbania o higienę osobistą)

 

 

- „Poranek języczka” usprawnianie motoryki narządu mowy

-zapoznanie się z piosenkami wiosennymi : „Wiosna, wiosenka”, „Maszeruje wiosna”, „Cztery pory roku są” (umuzykalnienie)

-„Powitanie wiosny” uczestniczenie w imprezie przedszkolnej (utrwalanie tradycji przedszkolnej w obchodzeniu dnia powitania nowej pory roku)

-zabawa matematyczna „Ile jest jajek w gnieździe?” (kształcenie umiejętności liczenia za pomocą liczebników porządkowych, wprowadzenie  do czynnego słownika określenia matematycznego:dodać.

-nauka wiersza „Przyszła wiosna” (kształcenie umiejętności wyrazistego mówienia w toku naśladowania odtwarzanych postaci)

-”Wiosna” – improwizacje ruchowe- rozwijanie pomysłowości w tworzeniu samodzielnego układu tanecznego, rozwijanie zamiłowania do muzyki klasycznej)

-słuchanie opowiadania L.Krzemienieckiej „O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie” ( wdrożenie do  dłuższego skupienia uwagi, rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą)

-„Wiosenne porządki” wspólne sprzątanie sali, zwrócenie uwagi na istotę dbania  o wspólne dobro

- „Wiosenne porządki” zabawa plastyczna, kolorowanie kredkami obrazków przedstawiających wiosnę (rozwijanie wrażliwości na barwę)

 

 

-swobodne wypowiedzi dzieci „Moja ulubiona bajka)

-„Bajka o Czerwonym Kapturku”, teatrzyk kukiełkowy (kształcenie umiejętności uważnego słuchania bajki, wzbogacenie czynnego słownika)

-zabawa ruchowa z elementem równowagi „Wiatraczki” (ćwiczenia wyczucia równowagi);

-zabawa ruchowa z elementem podskoku „Pajace” (wzmacnianie mięśni ciała)

-słuchanie wiersza J.Myślińskiej „Kraina wyobraźni” (rozbudzenie wyobraźni)

- oglądanie książek z obrazkami „Książeczki z naszej półeczki” (wdrażanie do traktowania książek jako cennego źródła wiedzy)

-słuchanie bajki opowiadanej przez nauczyciela  „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków” (rozwijanie wyobraźni i wzbogacenie słownika)

-zabawa matematyczna / karty pracy”figury geometryczne” (utrwalanie figur geometr.: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

-zabawa plastyczna „Moja ulubiona postać z bajki”

 

 

 

 

 

Data dodania: 2023-03-06 11:01:47
Data edycji: 2023-03-06 11:02:46
Ilość wyświetleń: 115

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej