72-004 Tanowo
ul. Szczecińska 70
-zabawy przy stolikach (wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji, co do rodzaju zabawy) -zabawa z wierszem „Pada wietrzyk” (wytworzenie miłego i radosnego nastroju) -zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź parasol” (kształcenie umiejętności szybkiej orientacji na sygnał słowny) - zabawa dydaktyczna „Ciepło – zimno” (wdrażanie do wspólnej zabawy z kolegami) -Przedstawienie teatralne pt.: „Z ekologią na ty" uczestniczenie w wydarzeniu kulturalnym-rozmowa kierowana „Marcowa pogoda”, rozpoznawanie pogody przedstawionej za pomocą symboli (zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu, próby określania stanu pogody); „w marcu jak w garncu” (wyjaśnienie znaczenia przysłowia) - „Dzień kobiet” integracyjna impreza przedszkolna (utrwalanie potrzeby obchodzenia Dnia kobiet) - zabawa plastyczna „W marcu jak w garncu” (rozwijanie wyobraźni przestrzennej, planowanie rozmieszczenia wyciętych ilustracji związanych z pogodą) - karta pracy „ Marcowe słonko” (ćwiczenia rozwijania grafomotoryki) |
|
- zabawy gimnastyczne z użyciem szarf i ławeczki gimnastycznej (wzmacnianie mięśni i gibkości ciała) - Rozmowa kierowana „Co służy naszemu zdrowiu?” (rozwijanie zainteresowania, wiadomości na temat zdrowia) -karty pracy „Połącz pary” (spostrzegawczość wzrokowa) -„Co jest zdrowe, a co nie?” zabawy słownikowe, tworzenie zbiorów wg jednej określonej cechy (wzbogacenie słownika o pojęcia związane ze zdrowiem, uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka, zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców) -zabawa ruchowa z elementem marszu „Zmień kierunek” (sprawne reagowanie na sygnał nauczyciela) -zdrowe rzeczy jem, bo zdrowym być chcę” - założenie hodowli szczypiorku (zachęcenie do obserwacji wzrostu i spożywania szczypiorku) -karta pracy, ćwiczenie grafomotoryki „Podlewamy nasionko” - słuchane wiersza A.Surowiec „Jak być zdrowym” (zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców) -rozmowa kierowana „Co to jest higiena osobista?”, wypowiedzi na podstawie ilustracji (zapoznanie z pojęciem :higiena osobista oraz sposobami dbania o higienę osobistą) |
|
- „Poranek języczka” usprawnianie motoryki narządu mowy -zapoznanie się z piosenkami wiosennymi : „Wiosna, wiosenka”, „Maszeruje wiosna”, „Cztery pory roku są” (umuzykalnienie) -„Powitanie wiosny” uczestniczenie w imprezie przedszkolnej (utrwalanie tradycji przedszkolnej w obchodzeniu dnia powitania nowej pory roku) -zabawa matematyczna „Ile jest jajek w gnieździe?” (kształcenie umiejętności liczenia za pomocą liczebników porządkowych, wprowadzenie do czynnego słownika określenia matematycznego:dodać. -nauka wiersza „Przyszła wiosna” (kształcenie umiejętności wyrazistego mówienia w toku naśladowania odtwarzanych postaci) -”Wiosna” – improwizacje ruchowe- rozwijanie pomysłowości w tworzeniu samodzielnego układu tanecznego, rozwijanie zamiłowania do muzyki klasycznej) -słuchanie opowiadania L.Krzemienieckiej „O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie” ( wdrożenie do dłuższego skupienia uwagi, rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą) -„Wiosenne porządki” wspólne sprzątanie sali, zwrócenie uwagi na istotę dbania o wspólne dobro - „Wiosenne porządki” zabawa plastyczna, kolorowanie kredkami obrazków przedstawiających wiosnę (rozwijanie wrażliwości na barwę)
|
|
-swobodne wypowiedzi dzieci „Moja ulubiona bajka) -„Bajka o Czerwonym Kapturku”, teatrzyk kukiełkowy (kształcenie umiejętności uważnego słuchania bajki, wzbogacenie czynnego słownika) -zabawa ruchowa z elementem równowagi „Wiatraczki” (ćwiczenia wyczucia równowagi); -zabawa ruchowa z elementem podskoku „Pajace” (wzmacnianie mięśni ciała) -słuchanie wiersza J.Myślińskiej „Kraina wyobraźni” (rozbudzenie wyobraźni) - oglądanie książek z obrazkami „Książeczki z naszej półeczki” (wdrażanie do traktowania książek jako cennego źródła wiedzy) -słuchanie bajki opowiadanej przez nauczyciela „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków” (rozwijanie wyobraźni i wzbogacenie słownika) -zabawa matematyczna / karty pracy”figury geometryczne” (utrwalanie figur geometr.: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt) -zabawa plastyczna „Moja ulubiona postać z bajki” |
|
Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...
72-004 Tanowo
ul. Szczecińska 70