Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

zamierzenia na miesiąc marzec

zamierzenia na miesiąc marzec

-zabawy przy stolikach (wdrażanie do samodzielnego podejmowania decyzji, co do rodzaju zabawy)

-zabawa z wierszem „Pada wietrzyk” (wytworzenie miłego i radosnego nastroju)

-zabawa orientacyjno-porządkowa „Znajdź parasol” (kształcenie umiejętności szybkiej orientacji na sygnał  słowny)

- zabawa dydaktyczna „Ciepło – zimno”      (wdrażanie do wspólnej zabawy z kolegami)

-Przedstawienie teatralne pt.: „Z ekologią na ty" uczestniczenie w wydarzeniu kulturalnym

-rozmowa kierowana „Marcowa pogoda”, rozpoznawanie pogody przedstawionej za pomocą symboli (zapoznanie ze zjawiskami atmosferycznymi występującymi na przedwiośniu, próby określania stanu pogody); „w marcu jak w garncu” (wyjaśnienie znaczenia  przysłowia)

- „Dzień kobiet” integracyjna impreza przedszkolna (utrwalanie potrzeby obchodzenia Dnia kobiet)

- zabawa plastyczna  „W marcu jak w garncu” (rozwijanie wyobraźni przestrzennej, planowanie rozmieszczenia wyciętych ilustracji związanych z pogodą)

- karta pracy „ Marcowe słonko” (ćwiczenia rozwijania grafomotoryki)

 

- zabawy gimnastyczne z użyciem szarf i ławeczki gimnastycznej (wzmacnianie mięśni i gibkości ciała)

- Rozmowa kierowana „Co służy naszemu zdrowiu?” (rozwijanie zainteresowania, wiadomości na temat zdrowia)

-karty pracy „Połącz pary” (spostrzegawczość wzrokowa)

-„Co jest zdrowe, a co nie?” zabawy słownikowe, tworzenie zbiorów wg jednej określonej cechy (wzbogacenie słownika o pojęcia związane ze zdrowiem, uświadamianie wpływu odżywiania na zdrowie człowieka, zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców)

-zabawa ruchowa z elementem marszu „Zmień kierunek” (sprawne reagowanie na sygnał nauczyciela)

-zdrowe rzeczy jem, bo zdrowym być chcę” - założenie hodowli szczypiorku (zachęcenie do obserwacji wzrostu i spożywania szczypiorku)

-karta pracy, ćwiczenie grafomotoryki „Podlewamy nasionko”

- słuchane wiersza A.Surowiec „Jak być zdrowym” (zachęcanie do częstego spożywania warzyw i owoców)

-rozmowa kierowana „Co to jest higiena osobista?”, wypowiedzi na podstawie ilustracji (zapoznanie z pojęciem :higiena osobista oraz sposobami dbania o higienę osobistą)

 

 

- „Poranek języczka” usprawnianie motoryki narządu mowy

-zapoznanie się z piosenkami wiosennymi : „Wiosna, wiosenka”, „Maszeruje wiosna”, „Cztery pory roku są” (umuzykalnienie)

-„Powitanie wiosny” uczestniczenie w imprezie przedszkolnej (utrwalanie tradycji przedszkolnej w obchodzeniu dnia powitania nowej pory roku)

-zabawa matematyczna „Ile jest jajek w gnieździe?” (kształcenie umiejętności liczenia za pomocą liczebników porządkowych, wprowadzenie  do czynnego słownika określenia matematycznego:dodać.

-nauka wiersza „Przyszła wiosna” (kształcenie umiejętności wyrazistego mówienia w toku naśladowania odtwarzanych postaci)

-”Wiosna” – improwizacje ruchowe- rozwijanie pomysłowości w tworzeniu samodzielnego układu tanecznego, rozwijanie zamiłowania do muzyki klasycznej)

-słuchanie opowiadania L.Krzemienieckiej „O wiośnie w lesie i o wiewiórki ważnym interesie” ( wdrożenie do  dłuższego skupienia uwagi, rozwijanie zainteresowań literaturą dziecięcą)

-„Wiosenne porządki” wspólne sprzątanie sali, zwrócenie uwagi na istotę dbania  o wspólne dobro

- „Wiosenne porządki” zabawa plastyczna, kolorowanie kredkami obrazków przedstawiających wiosnę (rozwijanie wrażliwości na barwę)

 

 

-swobodne wypowiedzi dzieci „Moja ulubiona bajka)

-„Bajka o Czerwonym Kapturku”, teatrzyk kukiełkowy (kształcenie umiejętności uważnego słuchania bajki, wzbogacenie czynnego słownika)

-zabawa ruchowa z elementem równowagi „Wiatraczki” (ćwiczenia wyczucia równowagi);

-zabawa ruchowa z elementem podskoku „Pajace” (wzmacnianie mięśni ciała)

-słuchanie wiersza J.Myślińskiej „Kraina wyobraźni” (rozbudzenie wyobraźni)

- oglądanie książek z obrazkami „Książeczki z naszej półeczki” (wdrażanie do traktowania książek jako cennego źródła wiedzy)

-słuchanie bajki opowiadanej przez nauczyciela  „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków” (rozwijanie wyobraźni i wzbogacenie słownika)

-zabawa matematyczna / karty pracy”figury geometryczne” (utrwalanie figur geometr.: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt)

-zabawa plastyczna „Moja ulubiona postać z bajki”

 

 

 

 

 

Data dodania: 2023-03-06 11:01:47
Data edycji: 2023-03-06 11:02:46
Ilość wyświetleń: 184

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej