Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Zadania na tydzień 12-16.04

Szanowni Państwo,

 

w tym kolejnym już tygodniu trwania obostrzeń zamieszczamy poniżej następne propozycje zabaw dla dzieci z naszej grupy. Tym razem wybierzemy się na wycieczkę na wieś.

Kto z Państwa ma możliwość odwiedzenia na żywo wiejskiego podwórka to zachęcam aby wybrać się tam właśnie w tym tygodniu :)

 

Rozkład zadań tygodniowych

Temat: „Z wizytą na wsi”

Termin realizacji: 12.04-16.04.2021

Data

Rodzaj zadania

Forma realizacji

Poniedziałek

12.04.2021

·         Zajęcia z mowy i myślenia (opowiadania, bajki, wiersze, teatrzyki, praca z obrazkiem, zagadki)

Zabawy ruchowe, naśladowcze, opowieści  ruchowe

·         Czytamy z dzieckiem opowiadanie o tytule Kaczęta, prosięta… konięta?. Na dołączonej ilustracji wyszukujemy jak największą ilość zwierząt. Rozmawiamy na temat wysłuchanego utworu. (treść i ilustracje do opowiadania poniżej)

o   Zadanie dla chętnych – na ilustracji do opowiadania znajdują się zdania. Dziecko próbuje przeczytać pojedyncze wyrazy lub całe zdania.

·         Przygotowujemy sztywną kartkę papieru, rysujemy na niej siatkę sześcianu i odpowiednio sklejając tworzymy kostkę. Można w tym celu wykorzystać plik siatka sześcianu do sklejenia kostki. Przed sklejeniem na każdym boku rysujemy ćwiczenie gimnastyczne do wykonania – można też skorzystać z propozycji z pliku gimnastyczne kostki 1 i 2. Można wykonać jedną, dwie lub nawet sześć kostek. Codziennie turlamy naszymi kostkami i wykonujemy co najmniej 3 ćwiczenia.

Wtorek

13.04.2021

·         Zajęcia z mowy i myślenia (rozwijanie analizy i syntezy słuchowej)

Zabawy plastyczne, sensoryczne, grafomotoryczne

·         Układamy  historyjkę obrazkową o jajku i kurze. (plik historyjka obrazkowa). Podczas układania ilustracji w odpowiedniej kolejności prosimy dziecko aby opowiedziało nam całą historię swoimi słowami. Do wykonania tego zadania można wykorzystać też grę w wersji online zamieszoną na stronie pod tabelą.

·         Praca plastyczna „Wiejska kura”. Potrzebujemy białej kartki, pędzla i farb np. plakatowych. Malujemy swoją dłoń brązową farbą (lub kilkoma kolorami – w zależności od tego jakie ubarwienie ma mieć nasza kura)  i odciskamy bokiem na kartce papieru. Następnie domalowujemy dziób, grzebień i nogi kury. Propozycja wykonania znajduje się w pliku wiejska kura.

o   Zadanie dla chętnych – wykonujemy zadanie grafomotoryczne ze strony 59 ćwiczeń „Chcę czytać i pisać” Dla tych z Państwa, którym nie udało się odebrać książek z przedszkola załączam dodatkowo plik grafomotoryka 59.

Środa

14.04.2021

·         Zajęcia z mowy i myślenia (rozbudzenie zainteresowania czytaniem i pisaniem, wprowadzenie litery)

Zabawy muzyczno – ruchowe, taneczne, instrumentacja

·         Poznajemy literkę F i f. Prezentujemy wygląd litery – spółgłoski wymawiamy krótko (tak aby nie było słychać „fyy”). Siadamy na podłodze za dzieckiem i na jego plecach kreślimy literę F. Następnie prosimy by tak samo dziecko zrobiło na naszych plecach. Możemy też „pisać” tak inne litery – sprawdźcie, kto rozpozna ich więcej. Rozsypujemy mąkę na tacy i kreślimy literę F i f. Na zakończenie wykonujemy zadania z książki „Chcę czytać i pisać” ze stron 48 i 49. Dla tych z Państwa, którym nie udało się odebrać książek z przedszkola załączam dodatkowo pliki. (plik litera F– 48,49)

o   Zadanie dla chętnych  - wychodzimy na spacer. Podczas spaceru zbieramy patyki, kamienie, szyszki – pełna dowolność. Układamy z nich jak najwięcej liter F. Można urządzić tez konkurs na największą, najmniejszą czy najszybciej ułożoną literkę F.

·          Słuchamy piosenki Podwórkowa awantura (plik audio podwórkowa awantura). Zapamiętujemy jak największą liczbę zwierząt występujących w utworze. Gdy w zwrotkach zwierzęta wydaja różne odgłosy też możemy je naśladować. Staramy się zaśpiewać refren piosenki.

Czwartek

15.04.2021

·         Edukacja matematyczna, kodowanie
i programowanie

Zabawy techniczne i konstrukcyjne

·         Tworzymy własną wiejską scenerię. Wykorzystujemy w tym celu klocki, zabawki, sprzęty znalezione w domu. Planujemy odpowiednio rozmieszczenie powstałej konstrukcji, wydzielamy zagrody i umieszczamy w nich zwierzęta. Zwierzęta można narysować samemu, ulepić z plasteliny czy wykorzystać figurki znalezione w zabawkach.

·         A teraz ćwiczymy spostrzegawczość. Przeliczamy ile zwierząt mieści się w wybudowanej przez nas zagrodzie, porównujemy ich liczebność, sprawdzamy o ile mniej lub więcej jest np. kur niż krów. Na zakończenie zabawy wykonujemy zadanie ze strony 42 z ćwiczeń „Chcę liczyć”. Dla tych z Państwa, którym nie udało się odebrać książek z przedszkola załączam dodatkowo plik chcę liczyć 42.

Piątek

16.04.2021

·         Edukacja przyrodnicza, eksperymenty badawcze

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych, zabawy ruchowe

·          Poznajemy nazwy członków rodzin zwierząt.  Możemy do tego wykorzystać plik rodziny zwierząt. Rodzice odczytują dzieciom podpisy, tłumacząc jak nazywamy mamę, tatę i dziecko z danego gatunku. Drukujemy i wycinamy ilustracje, mieszamy je i układamy rodziny zwierząt utrwalając nowo poznane nazwy.

o   Zadanie dla chętnych – do utrwalenia nazw rodzin zwierząt można wykorzystać grę w wersji online zamieszczoną na stronie pod tabelą.

·         Wykonujemy zestaw ćwiczeń gimnastycznych do muzyki. W trakcie piosenki wykonujemy zaśpiewane w niej ćwiczenia (plik audio letnia gimnastyka).

 

 

Opowiadanie M. Strękowskiej-Zaremby Kaczęta, prosięta… konięta?

Olek, Ada i dziadkowie odwiedzili ciocię Anielę. Ciocia mieszka na wsi, daleko od miasta. Ma tam własne gospodarstwo. Olek był kiedyś u cioci i zaprzyjaźnił się ze źrebakiem. Nie mógł się doczekać, kiedy zobaczy go ponownie. Ada jechała tam po raz pierwszy. Cieszyła się, że będzie mogła głaskać i karmić zwierzęta, które hoduje ciocia. Kiedy tylko stanęła na podwórku, wykrzyknęła:
– Mogę pogłaskać owieczkę?
Ciocia zatrzymała ją w ostatniej chwili. – Lepiej nie, to baran z twardymi rogami, nie lubi głaskania.
Ada zrobiła krok w tył, ale już po chwili biegła przez podwórko.
– Olek! Ciocia ma łabędzie! – piszczała zachwycona.
– Oj, Ado, Ado, to nie łabędzie! To gęsi!
Olek aż za brzuch się złapał. Gęsi rozbiegły się w cztery strony świata, za to gąsior wyciągnął długą szyję, zasyczał groźnie i złapał dziobem za sznurowadło u buta Ady.
– Ty łobuzie, nie strasz mi gości – skarciła go ciocia. Wzięła Adę za rękę. – Chodźmy do kurnika. Zobaczysz kury i malutkie kurczęta. Jest też gęś z gąsiętami i kaczka z kaczętami. Będziesz mogła je głaskać bez problemów.
Olek skrzywił się. Wolałby od razu pobiec do źrebaka. Dziadek musiał się tego domyślić, bo powiedział:
– Ada pójdzie z ciocią, babcia odpocznie w domu po podróży, a my zajrzymy do stajni. Do koni i źrebaków.
Kiedy po godzinie wszyscy wrócili do domu, dzieci zasypały babcię opowieściami o swoich przygodach.
– Źrebak się do mnie uśmiechnął! Poznał mnie! Pokazał wszystkie zęby w uśmiechu i zawołał „I-haa!”. To na pewno znaczyło „dzień dobry”! – mówił uradowany Olek.
– A mnie pocałowało prosię – chwaliła się Ada.
Ciocia potwierdziła. Gdy Ada pogłaskała wszystkie dwadzieścia kurcząt, dziesięć gąsiąt i pięć kacząt, poszły do chlewni. „Tutaj są świnie z prosiętami”, uprzedziła ją ciocia. Wzięła jedno różowe prosię na ręce i podsunęła Adzie do pogłaskania. Prosię, niewiele myśląc, trąciło Adę noskiem w policzek i chrząknęło. Ada była zachwycona. Potem odwiedziła owce z owieczkami i barankami. Nie odważyła się jednak na ich pogłaskanie, chociaż ciocia zapewniała, że owcze dzieci, nawet te z małymi różkami, nie są groźne. Później, już razem z dziadkiem i Olkiem, poszli do obory, do krów i cieląt. Co się tam wydarzyło, tego dzieci nie opowiedziały. Zdradzę wam w tajemnicy, że jedna z krów pacnęła Adę ogonem w nos.
– Nic nie mówicie o krowach? – zdziwiła się babcia.
– Bo krowie ogony brzydko pachną – wyjaśniła Ada, krzywiąc się przy tym okropnie. – A wiesz, czego się dziś nauczyłam? – pospiesznie zmieniła temat. – Posłuchaj: dziecko kury to kurczątko, gęsi – gąsiątko, kaczki – kaczątko, świnki – prosiątko, konia – koniątko, a krowy – krowiątko – wyliczyła.
Ciekawe, dlaczego ciocia, dziadkowie i Olek śmiali się długo i głośno.

 

 

 

 

Data dodania: 2021-04-11 15:01:47
Data edycji: 2021-04-11 15:59:01
Ilość wyświetleń: 1004

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej