Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zadania na tydzień 12-16.04

Szanowni Państwo,

 

w tym kolejnym już tygodniu trwania obostrzeń zamieszczamy poniżej następne propozycje zabaw dla dzieci z naszej grupy. Tym razem wybierzemy się na wycieczkę na wieś.

Kto z Państwa ma możliwość odwiedzenia na żywo wiejskiego podwórka to zachęcam aby wybrać się tam właśnie w tym tygodniu :)

 

Rozkład zadań tygodniowych

Temat: „Z wizytą na wsi”

Termin realizacji: 12.04-16.04.2021

Data

Rodzaj zadania

Forma realizacji

Poniedziałek

12.04.2021

·         Zajęcia z mowy i myślenia (opowiadania, bajki, wiersze, teatrzyki, praca z obrazkiem, zagadki)

Zabawy ruchowe, naśladowcze, opowieści  ruchowe

·         Czytamy z dzieckiem opowiadanie o tytule Kaczęta, prosięta… konięta?. Na dołączonej ilustracji wyszukujemy jak największą ilość zwierząt. Rozmawiamy na temat wysłuchanego utworu. (treść i ilustracje do opowiadania poniżej)

o   Zadanie dla chętnych – na ilustracji do opowiadania znajdują się zdania. Dziecko próbuje przeczytać pojedyncze wyrazy lub całe zdania.

·         Przygotowujemy sztywną kartkę papieru, rysujemy na niej siatkę sześcianu i odpowiednio sklejając tworzymy kostkę. Można w tym celu wykorzystać plik siatka sześcianu do sklejenia kostki. Przed sklejeniem na każdym boku rysujemy ćwiczenie gimnastyczne do wykonania – można też skorzystać z propozycji z pliku gimnastyczne kostki 1 i 2. Można wykonać jedną, dwie lub nawet sześć kostek. Codziennie turlamy naszymi kostkami i wykonujemy co najmniej 3 ćwiczenia.

Wtorek

13.04.2021

·         Zajęcia z mowy i myślenia (rozwijanie analizy i syntezy słuchowej)

Zabawy plastyczne, sensoryczne, grafomotoryczne

·         Układamy  historyjkę obrazkową o jajku i kurze. (plik historyjka obrazkowa). Podczas układania ilustracji w odpowiedniej kolejności prosimy dziecko aby opowiedziało nam całą historię swoimi słowami. Do wykonania tego zadania można wykorzystać też grę w wersji online zamieszoną na stronie pod tabelą.

·         Praca plastyczna „Wiejska kura”. Potrzebujemy białej kartki, pędzla i farb np. plakatowych. Malujemy swoją dłoń brązową farbą (lub kilkoma kolorami – w zależności od tego jakie ubarwienie ma mieć nasza kura)  i odciskamy bokiem na kartce papieru. Następnie domalowujemy dziób, grzebień i nogi kury. Propozycja wykonania znajduje się w pliku wiejska kura.

o   Zadanie dla chętnych – wykonujemy zadanie grafomotoryczne ze strony 59 ćwiczeń „Chcę czytać i pisać” Dla tych z Państwa, którym nie udało się odebrać książek z przedszkola załączam dodatkowo plik grafomotoryka 59.

Środa

14.04.2021

·         Zajęcia z mowy i myślenia (rozbudzenie zainteresowania czytaniem i pisaniem, wprowadzenie litery)

Zabawy muzyczno – ruchowe, taneczne, instrumentacja

·         Poznajemy literkę F i f. Prezentujemy wygląd litery – spółgłoski wymawiamy krótko (tak aby nie było słychać „fyy”). Siadamy na podłodze za dzieckiem i na jego plecach kreślimy literę F. Następnie prosimy by tak samo dziecko zrobiło na naszych plecach. Możemy też „pisać” tak inne litery – sprawdźcie, kto rozpozna ich więcej. Rozsypujemy mąkę na tacy i kreślimy literę F i f. Na zakończenie wykonujemy zadania z książki „Chcę czytać i pisać” ze stron 48 i 49. Dla tych z Państwa, którym nie udało się odebrać książek z przedszkola załączam dodatkowo pliki. (plik litera F– 48,49)

o   Zadanie dla chętnych  - wychodzimy na spacer. Podczas spaceru zbieramy patyki, kamienie, szyszki – pełna dowolność. Układamy z nich jak najwięcej liter F. Można urządzić tez konkurs na największą, najmniejszą czy najszybciej ułożoną literkę F.

·          Słuchamy piosenki Podwórkowa awantura (plik audio podwórkowa awantura). Zapamiętujemy jak największą liczbę zwierząt występujących w utworze. Gdy w zwrotkach zwierzęta wydaja różne odgłosy też możemy je naśladować. Staramy się zaśpiewać refren piosenki.

Czwartek

15.04.2021

·         Edukacja matematyczna, kodowanie
i programowanie

Zabawy techniczne i konstrukcyjne

·         Tworzymy własną wiejską scenerię. Wykorzystujemy w tym celu klocki, zabawki, sprzęty znalezione w domu. Planujemy odpowiednio rozmieszczenie powstałej konstrukcji, wydzielamy zagrody i umieszczamy w nich zwierzęta. Zwierzęta można narysować samemu, ulepić z plasteliny czy wykorzystać figurki znalezione w zabawkach.

·         A teraz ćwiczymy spostrzegawczość. Przeliczamy ile zwierząt mieści się w wybudowanej przez nas zagrodzie, porównujemy ich liczebność, sprawdzamy o ile mniej lub więcej jest np. kur niż krów. Na zakończenie zabawy wykonujemy zadanie ze strony 42 z ćwiczeń „Chcę liczyć”. Dla tych z Państwa, którym nie udało się odebrać książek z przedszkola załączam dodatkowo plik chcę liczyć 42.

Piątek

16.04.2021

·         Edukacja przyrodnicza, eksperymenty badawcze

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych, zabawy ruchowe

·          Poznajemy nazwy członków rodzin zwierząt.  Możemy do tego wykorzystać plik rodziny zwierząt. Rodzice odczytują dzieciom podpisy, tłumacząc jak nazywamy mamę, tatę i dziecko z danego gatunku. Drukujemy i wycinamy ilustracje, mieszamy je i układamy rodziny zwierząt utrwalając nowo poznane nazwy.

o   Zadanie dla chętnych – do utrwalenia nazw rodzin zwierząt można wykorzystać grę w wersji online zamieszczoną na stronie pod tabelą.

·         Wykonujemy zestaw ćwiczeń gimnastycznych do muzyki. W trakcie piosenki wykonujemy zaśpiewane w niej ćwiczenia (plik audio letnia gimnastyka).

 

 

Opowiadanie M. Strękowskiej-Zaremby Kaczęta, prosięta… konięta?

Olek, Ada i dziadkowie odwiedzili ciocię Anielę. Ciocia mieszka na wsi, daleko od miasta. Ma tam własne gospodarstwo. Olek był kiedyś u cioci i zaprzyjaźnił się ze źrebakiem. Nie mógł się doczekać, kiedy zobaczy go ponownie. Ada jechała tam po raz pierwszy. Cieszyła się, że będzie mogła głaskać i karmić zwierzęta, które hoduje ciocia. Kiedy tylko stanęła na podwórku, wykrzyknęła:
– Mogę pogłaskać owieczkę?
Ciocia zatrzymała ją w ostatniej chwili. – Lepiej nie, to baran z twardymi rogami, nie lubi głaskania.
Ada zrobiła krok w tył, ale już po chwili biegła przez podwórko.
– Olek! Ciocia ma łabędzie! – piszczała zachwycona.
– Oj, Ado, Ado, to nie łabędzie! To gęsi!
Olek aż za brzuch się złapał. Gęsi rozbiegły się w cztery strony świata, za to gąsior wyciągnął długą szyję, zasyczał groźnie i złapał dziobem za sznurowadło u buta Ady.
– Ty łobuzie, nie strasz mi gości – skarciła go ciocia. Wzięła Adę za rękę. – Chodźmy do kurnika. Zobaczysz kury i malutkie kurczęta. Jest też gęś z gąsiętami i kaczka z kaczętami. Będziesz mogła je głaskać bez problemów.
Olek skrzywił się. Wolałby od razu pobiec do źrebaka. Dziadek musiał się tego domyślić, bo powiedział:
– Ada pójdzie z ciocią, babcia odpocznie w domu po podróży, a my zajrzymy do stajni. Do koni i źrebaków.
Kiedy po godzinie wszyscy wrócili do domu, dzieci zasypały babcię opowieściami o swoich przygodach.
– Źrebak się do mnie uśmiechnął! Poznał mnie! Pokazał wszystkie zęby w uśmiechu i zawołał „I-haa!”. To na pewno znaczyło „dzień dobry”! – mówił uradowany Olek.
– A mnie pocałowało prosię – chwaliła się Ada.
Ciocia potwierdziła. Gdy Ada pogłaskała wszystkie dwadzieścia kurcząt, dziesięć gąsiąt i pięć kacząt, poszły do chlewni. „Tutaj są świnie z prosiętami”, uprzedziła ją ciocia. Wzięła jedno różowe prosię na ręce i podsunęła Adzie do pogłaskania. Prosię, niewiele myśląc, trąciło Adę noskiem w policzek i chrząknęło. Ada była zachwycona. Potem odwiedziła owce z owieczkami i barankami. Nie odważyła się jednak na ich pogłaskanie, chociaż ciocia zapewniała, że owcze dzieci, nawet te z małymi różkami, nie są groźne. Później, już razem z dziadkiem i Olkiem, poszli do obory, do krów i cieląt. Co się tam wydarzyło, tego dzieci nie opowiedziały. Zdradzę wam w tajemnicy, że jedna z krów pacnęła Adę ogonem w nos.
– Nic nie mówicie o krowach? – zdziwiła się babcia.
– Bo krowie ogony brzydko pachną – wyjaśniła Ada, krzywiąc się przy tym okropnie. – A wiesz, czego się dziś nauczyłam? – pospiesznie zmieniła temat. – Posłuchaj: dziecko kury to kurczątko, gęsi – gąsiątko, kaczki – kaczątko, świnki – prosiątko, konia – koniątko, a krowy – krowiątko – wyliczyła.
Ciekawe, dlaczego ciocia, dziadkowie i Olek śmiali się długo i głośno.

 

 

 

 

Data dodania: 2021-04-11 15:01:47
Data edycji: 2021-04-11 15:59:01
Ilość wyświetleń: 1139

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej