Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Zaczynamy pracę!

Witam serdecznie w nowym roku szkolnym!

 

Pierwsze spotkania w przedszkolu upłynęły pod znakiem badań przesiewowych. Otrzymali Państwo ich wyniki podczas spotkań z nauczycielami. Dzieci, których nie opisałam, w tej chwili nie potrzebują mojej pomocy, proszę więc nie martwić się brakiem informacji. Z trzylatkami będę rozmawiała za jakiś czas, kiedy poczują się w przedszkolu bezpiecznie i komfortowo.

 

Diagnozy są gotowe, zaczynamy więc zajęcia. Spotykam się z Państwa dziećmi na zajęciach logorytmicznych - wtedy pracujemy wspólnie oraz na zajęciach logopedycznych - w małych grupach. Do pracy logopedycznej potrzebujemy zeszytów. Dlaczego? Ponieważ zeszyt jest naszym podstawowym narzędziem pracy. Tam zapisuję, co dziecko robiło na zajęciach i co musi ćwiczyć w domu (tak, tak - to Państwo wykonujecie większość pracy, a sukcesy lub brak postępów dziecka to owoce tego, co robicie). W zeszycie informuję Państwa o kłopotach, a częściej o zwycięstwach dziecka. Praca nad poprawną wymową i walka z niedoskonałościami własnego ciała dla dziecka w wieku przedszkolnym bywa bardzo trudna. Wymaga wysiłku i determinacji. Motywujmy jednak dzieci, by ten wysiłek podejmowały, ponieważ to, co w przedszkolu zajmie nam pół roku, za kilka lat będzie wymagało długotrwałej terapii.

 

Zeszyt jest też miejscem, w którym spotykam się z Państwem. Możecie napisać w nim, co sprawia kłopot, z czym dziecko sobie nie radzi, jakiego ćwiczenia nie rozumiecie. W końcu w zeszycie dziecko widzi swoje postępy. To przestrzeń, któa pomaga w pracy, uczy systematyczności, dyscypliny, można przekartkować go i zachwycić się: "Tyle pracy już za mną!"

 

Proszę więc gorąco, pamiętajcie o przynoszeniu zeszytów we wtorki i odbieraniu ich we wtorki lub najpóźniej w czwartki.

 

Przypominam Państwu również, że dziecko z katarem, bez względu na przyczynę tej dolegliwości, nie może uczestniczyć w zajęciach logopedycznych. Podstawą naszej pracy jest drożny nos. Jeśli dziecko nie może oddychać przez nos, nie może wykonać poprawnie ćwiczeń i zadań.

 

W tym roku na zajęciach nie wykonujemy ćwiczeń oddechowych, które są bardzo, bardzo ważnym elementem pracy logopedycznej. Na stronie oraz w zeszytach będę więc umieszczać propozycje tych ćwiczeń, byście mogli robić je w domu.

 

Kontakt ze mną zawsze jest możliwy przez e-mail, możemy również umówić się na spotkanie na Skype lub Zoom. Wtedy odpowiem na wszystkie pytania.

 

Liczę na to, że przed nami owocny rok, który zakończy się wielkimi sukcesami terapeutycznymi :)

 

Agnieszka Prętczyńska-Jakubowska

Data dodania: 2020-09-22 17:56:05
Data edycji: 2020-09-22 18:01:40
Ilość wyświetleń: 404

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej