Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

''Liski''

Wrzesień- nad czym pracujemy?

W tym miesiącu pracujemy głównie nad ADAPTACJĄ dzieci (nowa sala, nowe „Panie”, zasady przebywania w p-lu, zasady między dziećmi, itd.) SAMODZIELNOŚCIĄ.

Bez Państwa współpracy i wsparcia dzieci mają nikłe szanse na „bezstresowe” przyswojenie przedszkolnych oraz nowych norm panujących w przedszkolu. Każdemu zależy na tym, by dzieci czuły się u nas bezpiecznie, by ich pobyt w p-lu był „owocny” i przyjemny. Dlatego liczymy na współpracę i kontynuowanie "zasad" w domu. Dzieci są już większe, mają już 4 lata. Ich większa umiejętność w zakresie samodzielności sprawi, iż będą czuli sie pewniej, bezpieczniej, ich poczucie wartości się zwiększy, wzbudzi uznanie wsród rowieśników.

Planując pracę na bieżący miesiąc zakładamy zrealizować dodatkowo między innymi:

-wdrażanie do samodzielności na każdej możliwej płaszczyźnie

-„Poznajemy siebie nawzajem” – zabawa integracyjna

- „Mam na imię…”- zabawa utrwalająca imiona dzieci w grupie

- „Nasze zasady” – rozmowa kierowana, tworzenie kodeksu grupy

- Praca plastyczna „Lisek”- malowanie farbami

-Nauka piosenki „Lisek” (z repertuaru Śpiewanki)

-„Gdzie ukryła się zabawka?”- zabawa dydaktyczna rozwijająca funkcje językowe

 

-Wyjście do ogrodu przedszkolnego – zachęcanie dzieci do zapraszania rówieśników do wspólnych zabaw

-zabawa ruchowa przy muzyce „Jestem sprytny” (kształtowanie pojęcia „wysoko-nisko”)

-rozmowa kierowana „Sprzątamy po sobie zabawki”

-ćwiczenia gimnastyczne „Gimnastyka lisków” (wzmacnianie mięśni kręgosłupa, poprawna postawa ciała, sprawność fizyczna)

-zabawa orientacyjno-porządkowa „Koło” (szybkie reagowanie na sygnał n-la)

- Nauka wiersza W.Chotomskiej „Cztery liski” (ćw.pamięci)

-Praca plastyczna „Jestem super przedszkolakiem” (odbijanie dłoni na kartce papieru, dorysowywanie reszty części ciała, nazywanie ich)

-„Przyklejeni do przyjaciół” – zabawa ruchowa, utrwalająca nazewnictwo części ciała. -Udział w uroczystości przedszkolnej „Dzień Przedszkolaka”

-zabawa ze śpiewem „Lisek”, „Lisek chytrusek” (umuzykalnienie)

-utrwalenie rymowanek o jesieni (ćw.pamięci)

-nauka piosenki „Jesień” (ćw.pamięci, zwr.uwagi na cykliczność pór roku)

 -zabawa dydaktyczna „Co to za owoc?” połączona z degustacją

-zabawa dydaktyczna „Co to za warzywo?” połączona z degustacją

-stworzenie kącika przyrodniczego (owoce, warzywa) oglądanie przyniesionych do p-la warzyw i owoców, wymiana doświadczeń nt przyniesionych darów jesieni

-zabawa „Co to za zabawka?” (dzieci nazywają zabawki i pokazują w jaki sposób należy się nimi bawić)

- Praca plastyczno-techniczna „Jeżyk” (wykonanie jeża z masy solnej i wykałaczek)

-zajęcia dydaktyczne „Jesień wokół nas”

(rozmowa kierowana- przyroda, drzewa, liście, pora roku, pogoda, zwierzęta leśne, odpowiedni ubiór względem temperatury)

-nauka piosenki „Kasztany”

-zabawy logorytmiczne  (ćw.aparatu mowy)

-zabawy z papierem (zgniatanie, darcie papieru na drobne kawałki-rozwijanie mięśni dłoni)

-zabawy orientacyjno-porządkowe „Muzyka stop”, „Zmień kierunek”, „Dotknij”, „Dwa koła”

Data dodania: 2022-09-05 21:37:54
Data edycji: 2022-09-05 21:49:00
Ilość wyświetleń: 282

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej