Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

''Liski''

Wrzesień- nad czym pracujemy?

W tym miesiącu pracujemy głównie nad ADAPTACJĄ dzieci (nowa sala, nowe „Panie”, zasady przebywania w p-lu, zasady między dziećmi, itd.) SAMODZIELNOŚCIĄ.

Bez Państwa współpracy i wsparcia dzieci mają nikłe szanse na „bezstresowe” przyswojenie przedszkolnych oraz nowych norm panujących w przedszkolu. Każdemu zależy na tym, by dzieci czuły się u nas bezpiecznie, by ich pobyt w p-lu był „owocny” i przyjemny. Dlatego liczymy na współpracę i kontynuowanie "zasad" w domu. Dzieci są już większe, mają już 4 lata. Ich większa umiejętność w zakresie samodzielności sprawi, iż będą czuli sie pewniej, bezpieczniej, ich poczucie wartości się zwiększy, wzbudzi uznanie wsród rowieśników.

Planując pracę na bieżący miesiąc zakładamy zrealizować dodatkowo między innymi:

-wdrażanie do samodzielności na każdej możliwej płaszczyźnie

-„Poznajemy siebie nawzajem” – zabawa integracyjna

- „Mam na imię…”- zabawa utrwalająca imiona dzieci w grupie

- „Nasze zasady” – rozmowa kierowana, tworzenie kodeksu grupy

- Praca plastyczna „Lisek”- malowanie farbami

-Nauka piosenki „Lisek” (z repertuaru Śpiewanki)

-„Gdzie ukryła się zabawka?”- zabawa dydaktyczna rozwijająca funkcje językowe

 

-Wyjście do ogrodu przedszkolnego – zachęcanie dzieci do zapraszania rówieśników do wspólnych zabaw

-zabawa ruchowa przy muzyce „Jestem sprytny” (kształtowanie pojęcia „wysoko-nisko”)

-rozmowa kierowana „Sprzątamy po sobie zabawki”

-ćwiczenia gimnastyczne „Gimnastyka lisków” (wzmacnianie mięśni kręgosłupa, poprawna postawa ciała, sprawność fizyczna)

-zabawa orientacyjno-porządkowa „Koło” (szybkie reagowanie na sygnał n-la)

- Nauka wiersza W.Chotomskiej „Cztery liski” (ćw.pamięci)

-Praca plastyczna „Jestem super przedszkolakiem” (odbijanie dłoni na kartce papieru, dorysowywanie reszty części ciała, nazywanie ich)

-„Przyklejeni do przyjaciół” – zabawa ruchowa, utrwalająca nazewnictwo części ciała. -Udział w uroczystości przedszkolnej „Dzień Przedszkolaka”

-zabawa ze śpiewem „Lisek”, „Lisek chytrusek” (umuzykalnienie)

-utrwalenie rymowanek o jesieni (ćw.pamięci)

-nauka piosenki „Jesień” (ćw.pamięci, zwr.uwagi na cykliczność pór roku)

 -zabawa dydaktyczna „Co to za owoc?” połączona z degustacją

-zabawa dydaktyczna „Co to za warzywo?” połączona z degustacją

-stworzenie kącika przyrodniczego (owoce, warzywa) oglądanie przyniesionych do p-la warzyw i owoców, wymiana doświadczeń nt przyniesionych darów jesieni

-zabawa „Co to za zabawka?” (dzieci nazywają zabawki i pokazują w jaki sposób należy się nimi bawić)

- Praca plastyczno-techniczna „Jeżyk” (wykonanie jeża z masy solnej i wykałaczek)

-zajęcia dydaktyczne „Jesień wokół nas”

(rozmowa kierowana- przyroda, drzewa, liście, pora roku, pogoda, zwierzęta leśne, odpowiedni ubiór względem temperatury)

-nauka piosenki „Kasztany”

-zabawy logorytmiczne  (ćw.aparatu mowy)

-zabawy z papierem (zgniatanie, darcie papieru na drobne kawałki-rozwijanie mięśni dłoni)

-zabawy orientacyjno-porządkowe „Muzyka stop”, „Zmień kierunek”, „Dotknij”, „Dwa koła”

Data dodania: 2022-09-05 21:37:54
Data edycji: 2022-09-05 21:49:00
Ilość wyświetleń: 219

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej