Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

W tym tygodniu: Ruch to zdrowie

Witamy po świętach. Zachęcamy Państwa do skorzystania z naszych propozycji na tych  kilka poświątecznych dni. Życzymy miłego spędzania czasu z dzieckiem.  

Dzieci czteroletnie- grupa „Smerfy”

 

Rozkład zadań

Temat: „Ruch to zdrowie”

Termin realizacji: 06.04- 09.04.2021

LP.

Data

Rodzaj zadania

Forma realizacji

1.

Wtorek

06.04.2021

 

Zajęcia z mowy i myślenia (opowiadania, bajki, wiersze, teatrzyki, praca z obrazkiem, zagadki, treści przyrodnicze)

 

 Słuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej Gimnastyka, rozmowa na temat wiersza.

2.

Środa

07.04.2021

 

Matematyka, zabawy dydaktyczne,

 

Zabawa „Znajdź figurę” – ćwiczenia w nazywaniu figur, ich wyszukiwaniu w otoczeniu

3.

Czwartek

08.04.2021

 

Zabawy ruchowe, naśladowcze, opowieści ruchowe

 

 

„Zabawy z klockiem „  zabawa ruchowe na świeżym powietrzu

 

4.

Piątek

09.04.2021

 

Plastyka, technika, eksperymentowanie, ćw. Graficzne

 

 

„Kolorowa piłka”- ozdabianie piłki wg własnego pomysłu

 

Wtorek - 06.04.2021

Wiersz : GIMNASTYKA   J. Koczanowska 

 

Gimnastyka to zabawa,

ale także ważna sprawa,

bo to sposób jest jedyny,

żeby silnym być i zwinnym.

Skłony, skoki i przysiady

trzeba ćwiczyć – nie ma rady!

To dla zdrowia i urody

niezwodne są metody.

 

  • Rozmowa na temat wiersza.

− Co nam daje gimnastyka?

− Co wykonujemy podczas gimnastyki?

-  Jak ty lubisz się gimnastykować?

 

  • Ruchowa interpretacja wiersza.

Dziecko stoi i  ćwiczy  naśladując  rodzica .:

wyciąga ręce w bok,

trzyma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach, dłońmi dotyka klatki piersiowej,

jak wyżej – ma ręce wyprostowane, zgina je w łokciach,

ręce ma opuszczone, wykonuje przysiad, wstaje,

podnosi ramiona, zgina ręce w łokciach, dłonie zaciska w pięści i pokazuje, jakie są silne,

wykonuje skłon, wykonuje podskok, wykonują przysiad,

powtarza skłon, podskok i przysiad,

uśmiechnięte spaceruje po pokoju

  • Rytmiczne dzielenie (na sylaby) słów związanych ze sportem.

Dziecko dzieli rytmicznie słowa wyklaskując każdą sylabę: gimnastyka (gim-nas-ty-ka), skłony (skło-ny), skoki (sko-ki), przysiady (przy-sia-dy).

Nazywanie dyscyplin sportowych przedstawionych na zdjęciach

  • Nazywanie dyscyplin sportowych pokazanych na obrazkach.

plik  1

 

Wspólny spacer lub jazda rowerem

 

 

Środa- 07.04.2021

 

Zabawa „Znajdź figurę”

 „ Znajdź figurę” – zabawa matematyczna. Rodzic pokazuje dziecku wzór koła, a zadaniem dziecka jest znaleźć w pokoju jak najwięcej przedmiotów w kształcie koła. Dziecko próbuje policzyć, ile rzeczy znalazło. Zabawę powtarzamy z kwadratem i trójkątem. Po wykonaniu zadania rodzic nagradza dziecko brawami.

 Następnie dziecko wykonuje zadanie w karcie pracy: rysuje po śladzie koła, trójkąty, kwadraty i  koloruje figury geometryczne wg wzoru.

plik 2

 

 

Czwartek – 08.04.2021

 

Przed wyjściem proszę, aby dzieci posłuchały piosenki „Skaczemy, biegniemy- wygibasy TV– znajdziecie ją  tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=OZTYeTEZ2wA&ab_channel=WYGIBASYTV-piosenkidladzieci

 

Zabawy ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem dużych  klocków drewnianych lub plastikowych ( ewentualnie  małej piłeczki ) W razie niepogody zabwy można poprowadzić w domu.

 

  • „Marsz z klockiem”- dziecko maszeruje z klockiem na otwartej dłoni tak, aby klocek nie spadł, następnie wkłada klocek na głowę i niesie go tak, aby nie spadł.

 

  • „Klocek do góry, klocek na dół”- dziecko staje w rozkroku i trzyma klocek w obu rękach przed sobą, na raz podnosi klocek oburącz nad głowę, na dwa wykonuje skłon do przodu , aby dotknąć klockiem ziemi.

 

  • „Wędrujący klocek” – rodzic i dziecko stają odwróceni plecami do siebie i podają sobie klocek rękami dookoła

 

  • „Hop rzez klocek !”- dziecko układa klocek na ziemi, następnie przeskakuje go obunóż lub jednonóż

 

  • „Bieg z klockiem”-  dziecko trzymając klocek ściga się z rodzicem do wyznaczonego punktu (mety), zostawia tam klocek i wraca bez klocka na linię startu. Następnie do mety biegnie bez klocka, a z powrotem (na linię startu) z klockiem.

 

  • „Rzut klockiem do pudełka” – rodzic i dziecko stają w odległości 1.5 m od pudełka. Rzucają pięciokrotnie klockiem do pudełka (pojemnika) i liczą zdobyte punkty. Ćwiczymy rzuty jedną ręką.

 

  • „Klocek tu, klocek tam     ”- dziecko staje na jednej nodze , drugą podnosi do góry i przekłada klocek pod kolanem kilka razy utrzymując równowagę. Później zmiana nogi.

 

 

Dziecko odnosi klocki na miejsce.

 

Piątek – 09.04.2021

 

Kolorowa piłka

 

Rodzic na kartce rysuje ołówkiem piłkę. Zadaniem dziecka jest ją ozdobić, aby była kolorowa.

Dziecko może wycinać z kolorowego papieru i przyklejać klejem różne wzory, może malować np. palcem maczanym w farbie, może rysować i kolorować kredkami. Wybór techniki dowolny wg możliwości.

 

 

Data dodania: 2021-04-06 00:28:10
Data edycji: 2021-04-08 14:44:57
Ilość wyświetleń: 1027

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej