Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Reset
Reset

Tematyka tygodnia 15-19.03.2021

Dzień dobry nasz mały „Odkrywco”!

 

Ze względu na kwarantannę naszej grupy przygotowałyśmy na każdy dzień tygodnia propozycję zadań do zrealizowania. Mamy również prośbę do Waszych rodziców, aby  pomogli wam w ich realizacji . Mamy nadzieję, że wszyscy czujecie się dobrze razem z rodzicami i rodzeństwem. Tego wam serdecznie życzymy.

W tym tygodniu porozmawiamy o „ Przedwiośniu”. Poznacie również literę „G, g” drukowaną i pisaną, oraz będziecie doskonalić umiejętność dodawania, odejmowania i liczenia.

Prosimy Was o staranną i samodzielną pracę w ćwiczeniach (rodziców prosimy o czytanie dziecku poleceń). Dla tych z Państwa, którzy nie mieli okazji zabrać podręczników do domu dodatkowo w plikach do pobranaia umieszczamy wybrane na ten tydzień karty pracy.

Wszyscy ponownie w naszej grupie spotkamy się w poniedziałek  22.03. 2021 r.

Przypominamy również o codziennej gimnastyce porannej przed zajęciami (link do ćwiczeń porannych poniżej).

 

                                                     Serdecznie pozdrawiamy!

                                                                              Pani Halinka, pani Monika i pani Basia

 

 

Gimnastyka poranna dla dzieci w domu

https://www.youtube.com/watch?v=vPSEybwshCU

 

 PONIEDZIAŁEK - wprowadzenie litery „ G, g”  na podstawie opowiadania Doroty Kossakowskiej pt. „Ulubiony garnek” oraz  wyrazu  "Garnek”. Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Prosimy o przeczytanie dziecku opowiadania i omówienie go: 

„Ulubiony garnek”

– słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.

Mama Agaty jest wspaniałą kucharką. Przygotowuje swojej rodzinie pyszne potrawy. Agata często pomaga mamie. Wspólnie wymyślają smaczne dania. Dzisiaj Agata i jej mama przygotowują na obiad kotlety. Wszystkie składniki są już połączone. Teraz trzeba uformować kotlety i usmażyć je. na obiad będzie też zupa. Mama ugotuje ją w swoim ulubionym garnku. Agata mówi, że z tego garnka wychodzą najsmaczniejsze zupy. Chociaż wie, że smak zupy to zasługa mamy. Ale może garnek trochę w tym pomaga?

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 - Jaką kucharką jest mama Agaty?

 - Kto pomaga mamie w przygotowywaniu potraw?

 - Co dzisiaj przygotowują na obiad Agata i jej mama?

 - Co oprócz kotletów będzie jeszcze na obiad?

 - W czym mama ugotuje zupę?

 - Jakie potrawy wychodzą z ulubionego garnka mamy?

 - Czyją zasługą są smaczne potrawy?

 

Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „g”. Dziecko ogląda ilustrację i wymienia nazwy zawierające głoskę g: gołąb, gazeta, garnek, winogrona, galaretka, zegar, gumka, gruszki, gałęzie, guzik, ogonek.

Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „garnek” oraz obrazka przedstawiającego garnek. Analiza i synteza słuchowa wyrazu „garnek”.

- Wybrzmiewanie sylab i głosek.

- Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.

 - Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu garnek.

- Liczenie głosek w wyrazie garnek. Określenie położenia głoski odpowiadającej literze „g”.

- Podawanie wyrazów z głoską g w nagłosie (gumka, gawron, gazeta), śródgłosie (droga, noga, ogon).

- Określenie rodzaju głoski g (spółgłoska).

- Wybrzmiewanie sylab w wyrazie połączone z tupaniem, uderzaniem o uda.

 

Analiza i synteza wzrokowa wyrazu „garnek”.

 - Budowanie modelu wyrazu garnek z wykorzystaniem nakrywek czerwonych i niebieskich ( karteczki w tych kolorach).

 - Liczenie samogłosek i spółgłosek w wyrazie garnek. Prezentacja litery „g” drukowanej małej i wielkiej ( wyk. ilustracji w ćwiczeniu nr. 3, str. 30).

- Pokaz pisania litery g, G bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.

 - Omówienie miejsca zapisu litery g małej i wielkiej w liniaturze.

- Ćwiczenia ręki przygotowujące do pisania – zaciskanie pięści, prostowanie palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie.

  • Ćwiczenia w pisaniu litery g, G palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika.
  • Ćwiczenia w czytaniu tekstu. Karta pracy, cz. 3, s. 30.
  • Wykonanie zadań w ćwiczeniach nr. 3, str. 31.

 

 Zajęcie II: Ćwiczenia gimnastyczne

 

Część wstępna:

Zabawa z kolorowymi kartkami.

 Rodzic podnosi czerwoną kartkę – dziecko wykonuje bieg w miejscu, żółtą kartkę – wykonuje pajacyki, niebieską kartkę – wykonuje leżenie tyłem, brązowa – przemieszczają się na czworakach. Czas zabawy około 2 minuty.

Część główna:

Dziecko z rodzicem lub inną osobą dobierająsię w parę.

  • W parach plecami do siebie chwyt za dłonie w dole:
  • Ruch: wznos ramion bokiem w górę, następnie opust ramion bokiem w dół.

 - W parach plecami do siebie chwyt za dłonie, ramiona w bok:

Ruch: ćwiczący wykonują niezbyt obszerne krążenia ramion. Jedna osoba w przód, druga w tył, następnie zmiana kierunku.

 - W parach plecami do siebie chwyt za dłonie, ramiona w bok:

Ruch: skłony tułowia w bok, plecy proste przylegają do pleców współćwiczącego.

  • W parach plecami do siebie w odległości około 30 cm:
  • Ruch: ćwiczący wykonują skręt tułowia w swoją prawą stronę, stopy pozostają w miejscu, klaśnięcie w dłonie osoby współćwiczącej. Następnie skręt tułowia w lewą stronę, klaśnięcie w dłonie. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.
  • Ćwiczący w siadzie rozkrocznym stoją twarzą do siebie, stopy oparte o stopy. Chwytają się za dłonie i wykonują krążenia tułowia. Zmiana kierunku krążenia tułowia. 
  • Ćwiczenia ze skarpetkami zwiniętymi w kulkę:

- Pierwsze osoba w siadzie skrzyżnym, plecy proste, dłonie splecione, ramiona tworzą koło. Druga osoba w siadzie o nogach ugiętych twarzą do siebie  chwyta stopami woreczek i stara się przełożyć woreczek przez koło zrobione z ramion pierwszej osoby. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie 6 razy, zmiana w parze.

- Ćwiczenie jak wyżej tylko woreczek chwytamy raz prawą raz lewą stopą. Powtarzamy po 5 razy na stopę, zmiana w parach.

- Dziecko wykonuje leżenie tyłem. na brzuchu kładziemy kulke ze skarpetek, druga osoba w siadzie klęcznym na wysokości klatki piersiowej pierwszego. Dziecko wykonuje wdech z jednoczesnym wciągnięciem brzucha. Skarpetki chowają się poniżej klatki piersiowej, a następnie wydech z uwypukleniem brzucha i wypchnięcie skarpetek ku górze. Osoba współćwicząca sprawdza czy ćwiczenie jest prawidłowo wykonywane. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie, następnie zmiana w parach. Odkładamy skarpetki.

 Część końcowa:

 Osoby ćwiczące chodzą w rytm ulubionej melodii lub spokojnej piosenki. Rytmicznie podnoszą obie ręce do góry ( proste w łokciach), następnie prostują do boku i na końcu opuszczają wzdłuż ciała.

Na zakończenie zatrzymują się i wykonują po 5 głębokich wdechów nosem i wydechów ustami.

 

 

WTOREK - zajęcie plastyczne oraz zajęcie matematyczne.

 

Przebieg zajęcia plastycznego:

 

„Wierzbowe kotki” – wydzieranka.

 

Potrzebne materiały: ilustracja bazie kotków (w załączniku), gałązka wierzby, szare i brązowe kartki, klej, kartki białe A4

Przebieg:

Rozwiązanie zagadki.

Te co rosną na wierzbie są miękkie, szare i małe.

Te co są w domu miauczą i do zabawy są doskonałe. (kotki)

„Oznaki wiosny” – swobodne wypowiedzi dzieci.

„Jak wyglądają bazie” – obserwacja. Dziecko ogląda gałązki wierzby. Opowiada w jakim są kolorze, jakie są w dotyku. Dzieciko wykonuje gałązki wierzby z baziami. Przygotowuje brązowe i szare drobne kawałki papieru, z których wykleja gałązki i bazie. Samodzielna praca dziecka.

Sprzątnięcie stanowiska pracy.

 

Zajęcie II -Matematyczne „ Umiem dodawać i odejmować”

 Ćwiczenia liczbowe.

Cele:

  • Tworzenie warunków do wysiłku intelektualnego.
  • Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania.
  • Pokonywanie stresu związanego z występującą trudnością.

 

Pomoce 10 spinaczy, kartonowe kółko do przypinania spinaczy

 

Przebieg: 

Zabawa „Ile mam palców” – przeliczanie. Dziecko liczy palce obu rąk, dotykając każdym palcem o policzek, z jednoczesnym nazywaniem ich: mały, serdeczny, środkowy, wskazujący, kciuk. Następnie przelicza palce wspak i nazywając palce zaczynając od kciuka.

Wspólne liczenie. - Rodzic liczy z dzieckiem na zmianę - dziecko kontynuuje liczenie od wskazanej przez rodzica liczby - dziecko liczy po 2.

Dodawanie i odejmowanie.

Dziecko bierze kółko wycięte z kartonu i 10 spinaczy do bielizny. Przypina i zdejmuje spinacze zgodnie z instrukcja rodzica.

- Umieść na kółku 6 spinaczy. Dołóż jeszcze 2 spinacze. Ile spinaczy masz na kółku? - Dołóż do spinaczy na kółku jeszcze 2 spinacze. Ile masz spinaczy razem?

 - Zabierz z kółka 7 spinaczy. Ile spinaczy zostało?

 - Dołóż do spinaczy na kółku 4 spinacze i jeszcze 3. Ile teraz masz spinaczy?

 - Zdejmij spinacze z kółka i ułóż je w dwóch rzędach tak, aby w każdym z nich było tyle samo spinaczy. po ile spinaczy jest w każdym rzędzie?

  • Odlicz 9 spinaczy i ułóż je w 3 rzędach tak, aby w każdym z nich było tyle samo spinaczy. po ile spinaczy jest w każdym rzędzie?

Wykonanie zadania w ćwiczeniach nr. 3, str. 32

                                 Drodzy rodzice!  Zadania dla dzieci na środę, czwartek i piątek umieścimy w następnych dniach.

 

                                                                                            Pozdrawiamy. Pani Halinka, pani Monika i pani Basia.

 

Data dodania: 2021-03-14 19:10:20
Data edycji: 2021-03-14 20:02:44
Ilość wyświetleń: 396

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej