Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Tematyka tygodnia 15-19.03.2021

Dzień dobry nasz mały „Odkrywco”!

 

Ze względu na kwarantannę naszej grupy przygotowałyśmy na każdy dzień tygodnia propozycję zadań do zrealizowania. Mamy również prośbę do Waszych rodziców, aby  pomogli wam w ich realizacji . Mamy nadzieję, że wszyscy czujecie się dobrze razem z rodzicami i rodzeństwem. Tego wam serdecznie życzymy.

W tym tygodniu porozmawiamy o „ Przedwiośniu”. Poznacie również literę „G, g” drukowaną i pisaną, oraz będziecie doskonalić umiejętność dodawania, odejmowania i liczenia.

Prosimy Was o staranną i samodzielną pracę w ćwiczeniach (rodziców prosimy o czytanie dziecku poleceń). Dla tych z Państwa, którzy nie mieli okazji zabrać podręczników do domu dodatkowo w plikach do pobranaia umieszczamy wybrane na ten tydzień karty pracy.

Wszyscy ponownie w naszej grupie spotkamy się w poniedziałek  22.03. 2021 r.

Przypominamy również o codziennej gimnastyce porannej przed zajęciami (link do ćwiczeń porannych poniżej).

 

                                                     Serdecznie pozdrawiamy!

                                                                              Pani Halinka, pani Monika i pani Basia

 

 

Gimnastyka poranna dla dzieci w domu

https://www.youtube.com/watch?v=vPSEybwshCU

 

 PONIEDZIAŁEK - wprowadzenie litery „ G, g”  na podstawie opowiadania Doroty Kossakowskiej pt. „Ulubiony garnek” oraz  wyrazu  "Garnek”. Ćwiczenia gimnastyczne.

 

Prosimy o przeczytanie dziecku opowiadania i omówienie go: 

„Ulubiony garnek”

– słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.

Mama Agaty jest wspaniałą kucharką. Przygotowuje swojej rodzinie pyszne potrawy. Agata często pomaga mamie. Wspólnie wymyślają smaczne dania. Dzisiaj Agata i jej mama przygotowują na obiad kotlety. Wszystkie składniki są już połączone. Teraz trzeba uformować kotlety i usmażyć je. na obiad będzie też zupa. Mama ugotuje ją w swoim ulubionym garnku. Agata mówi, że z tego garnka wychodzą najsmaczniejsze zupy. Chociaż wie, że smak zupy to zasługa mamy. Ale może garnek trochę w tym pomaga?

 

Rozmowa na temat opowiadania.

 - Jaką kucharką jest mama Agaty?

 - Kto pomaga mamie w przygotowywaniu potraw?

 - Co dzisiaj przygotowują na obiad Agata i jej mama?

 - Co oprócz kotletów będzie jeszcze na obiad?

 - W czym mama ugotuje zupę?

 - Jakie potrawy wychodzą z ulubionego garnka mamy?

 - Czyją zasługą są smaczne potrawy?

 

Wyszukiwanie na ilustracji przedmiotów, których nazwy zawierają głoskę „g”. Dziecko ogląda ilustrację i wymienia nazwy zawierające głoskę g: gołąb, gazeta, garnek, winogrona, galaretka, zegar, gumka, gruszki, gałęzie, guzik, ogonek.

Wyeksponowanie wyrazu podstawowego – „garnek” oraz obrazka przedstawiającego garnek. Analiza i synteza słuchowa wyrazu „garnek”.

- Wybrzmiewanie sylab i głosek.

- Wypowiadanie sylab połączone z klaskaniem.

 - Wypowiadanie kolejnych głosek wyrazu garnek.

- Liczenie głosek w wyrazie garnek. Określenie położenia głoski odpowiadającej literze „g”.

- Podawanie wyrazów z głoską g w nagłosie (gumka, gawron, gazeta), śródgłosie (droga, noga, ogon).

- Określenie rodzaju głoski g (spółgłoska).

- Wybrzmiewanie sylab w wyrazie połączone z tupaniem, uderzaniem o uda.

 

Analiza i synteza wzrokowa wyrazu „garnek”.

 - Budowanie modelu wyrazu garnek z wykorzystaniem nakrywek czerwonych i niebieskich ( karteczki w tych kolorach).

 - Liczenie samogłosek i spółgłosek w wyrazie garnek. Prezentacja litery „g” drukowanej małej i wielkiej ( wyk. ilustracji w ćwiczeniu nr. 3, str. 30).

- Pokaz pisania litery g, G bez liniatury – zwrócenie uwagi na kierunek pisania.

 - Omówienie miejsca zapisu litery g małej i wielkiej w liniaturze.

- Ćwiczenia ręki przygotowujące do pisania – zaciskanie pięści, prostowanie palców, naśladowanie gry na pianinie, klaskanie.

  • Ćwiczenia w pisaniu litery g, G palcem w powietrzu, na dywanie, na blacie stolika.
  • Ćwiczenia w czytaniu tekstu. Karta pracy, cz. 3, s. 30.
  • Wykonanie zadań w ćwiczeniach nr. 3, str. 31.

 

 Zajęcie II: Ćwiczenia gimnastyczne

 

Część wstępna:

Zabawa z kolorowymi kartkami.

 Rodzic podnosi czerwoną kartkę – dziecko wykonuje bieg w miejscu, żółtą kartkę – wykonuje pajacyki, niebieską kartkę – wykonuje leżenie tyłem, brązowa – przemieszczają się na czworakach. Czas zabawy około 2 minuty.

Część główna:

Dziecko z rodzicem lub inną osobą dobierająsię w parę.

  • W parach plecami do siebie chwyt za dłonie w dole:
  • Ruch: wznos ramion bokiem w górę, następnie opust ramion bokiem w dół.

 - W parach plecami do siebie chwyt za dłonie, ramiona w bok:

Ruch: ćwiczący wykonują niezbyt obszerne krążenia ramion. Jedna osoba w przód, druga w tył, następnie zmiana kierunku.

 - W parach plecami do siebie chwyt za dłonie, ramiona w bok:

Ruch: skłony tułowia w bok, plecy proste przylegają do pleców współćwiczącego.

  • W parach plecami do siebie w odległości około 30 cm:
  • Ruch: ćwiczący wykonują skręt tułowia w swoją prawą stronę, stopy pozostają w miejscu, klaśnięcie w dłonie osoby współćwiczącej. Następnie skręt tułowia w lewą stronę, klaśnięcie w dłonie. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie.
  • Ćwiczący w siadzie rozkrocznym stoją twarzą do siebie, stopy oparte o stopy. Chwytają się za dłonie i wykonują krążenia tułowia. Zmiana kierunku krążenia tułowia. 
  • Ćwiczenia ze skarpetkami zwiniętymi w kulkę:

- Pierwsze osoba w siadzie skrzyżnym, plecy proste, dłonie splecione, ramiona tworzą koło. Druga osoba w siadzie o nogach ugiętych twarzą do siebie  chwyta stopami woreczek i stara się przełożyć woreczek przez koło zrobione z ramion pierwszej osoby. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie 6 razy, zmiana w parze.

- Ćwiczenie jak wyżej tylko woreczek chwytamy raz prawą raz lewą stopą. Powtarzamy po 5 razy na stopę, zmiana w parach.

- Dziecko wykonuje leżenie tyłem. na brzuchu kładziemy kulke ze skarpetek, druga osoba w siadzie klęcznym na wysokości klatki piersiowej pierwszego. Dziecko wykonuje wdech z jednoczesnym wciągnięciem brzucha. Skarpetki chowają się poniżej klatki piersiowej, a następnie wydech z uwypukleniem brzucha i wypchnięcie skarpetek ku górze. Osoba współćwicząca sprawdza czy ćwiczenie jest prawidłowo wykonywane. Ćwiczenie powtarzamy kilkakrotnie, następnie zmiana w parach. Odkładamy skarpetki.

 Część końcowa:

 Osoby ćwiczące chodzą w rytm ulubionej melodii lub spokojnej piosenki. Rytmicznie podnoszą obie ręce do góry ( proste w łokciach), następnie prostują do boku i na końcu opuszczają wzdłuż ciała.

Na zakończenie zatrzymują się i wykonują po 5 głębokich wdechów nosem i wydechów ustami.

 

 

WTOREK - zajęcie plastyczne oraz zajęcie matematyczne.

 

Przebieg zajęcia plastycznego:

 

„Wierzbowe kotki” – wydzieranka.

 

Potrzebne materiały: ilustracja bazie kotków (w załączniku), gałązka wierzby, szare i brązowe kartki, klej, kartki białe A4

Przebieg:

Rozwiązanie zagadki.

Te co rosną na wierzbie są miękkie, szare i małe.

Te co są w domu miauczą i do zabawy są doskonałe. (kotki)

„Oznaki wiosny” – swobodne wypowiedzi dzieci.

„Jak wyglądają bazie” – obserwacja. Dziecko ogląda gałązki wierzby. Opowiada w jakim są kolorze, jakie są w dotyku. Dzieciko wykonuje gałązki wierzby z baziami. Przygotowuje brązowe i szare drobne kawałki papieru, z których wykleja gałązki i bazie. Samodzielna praca dziecka.

Sprzątnięcie stanowiska pracy.

 

Zajęcie II -Matematyczne „ Umiem dodawać i odejmować”

 Ćwiczenia liczbowe.

Cele:

  • Tworzenie warunków do wysiłku intelektualnego.
  • Doskonalenie techniki dodawania i odejmowania.
  • Pokonywanie stresu związanego z występującą trudnością.

 

Pomoce 10 spinaczy, kartonowe kółko do przypinania spinaczy

 

Przebieg: 

Zabawa „Ile mam palców” – przeliczanie. Dziecko liczy palce obu rąk, dotykając każdym palcem o policzek, z jednoczesnym nazywaniem ich: mały, serdeczny, środkowy, wskazujący, kciuk. Następnie przelicza palce wspak i nazywając palce zaczynając od kciuka.

Wspólne liczenie. - Rodzic liczy z dzieckiem na zmianę - dziecko kontynuuje liczenie od wskazanej przez rodzica liczby - dziecko liczy po 2.

Dodawanie i odejmowanie.

Dziecko bierze kółko wycięte z kartonu i 10 spinaczy do bielizny. Przypina i zdejmuje spinacze zgodnie z instrukcja rodzica.

- Umieść na kółku 6 spinaczy. Dołóż jeszcze 2 spinacze. Ile spinaczy masz na kółku? - Dołóż do spinaczy na kółku jeszcze 2 spinacze. Ile masz spinaczy razem?

 - Zabierz z kółka 7 spinaczy. Ile spinaczy zostało?

 - Dołóż do spinaczy na kółku 4 spinacze i jeszcze 3. Ile teraz masz spinaczy?

 - Zdejmij spinacze z kółka i ułóż je w dwóch rzędach tak, aby w każdym z nich było tyle samo spinaczy. po ile spinaczy jest w każdym rzędzie?

  • Odlicz 9 spinaczy i ułóż je w 3 rzędach tak, aby w każdym z nich było tyle samo spinaczy. po ile spinaczy jest w każdym rzędzie?

Wykonanie zadania w ćwiczeniach nr. 3, str. 32

                                 Drodzy rodzice!  Zadania dla dzieci na środę, czwartek i piątek umieścimy w następnych dniach.

 

                                                                                            Pozdrawiamy. Pani Halinka, pani Monika i pani Basia.

 

Data dodania: 2021-03-14 19:10:20
Data edycji: 2021-03-14 20:02:44
Ilość wyświetleń: 538

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej