72-004 Tanowo
ul. Szczecińska 70

Dzień dobry!
Umieszczamy zajÄ™cia na pozostaÅ‚e dni tygodnia. Mamy nadziejÄ™, że opracowaÅ‚yÅ›my je w sposób czytelny i realizacja ich z dziećmi nie sprawi paÅ„stwu problemów.
Serdecznie pozdrawiamy. Dziękujemy za zrozumienie i pomoc w edukacji dzieci podczas kwarantanny.
Środa - zajęcie przyrodnicze i zajęcie muzyczne.
I zajęcie przyrodnicze:
„Jak Kasia szukaÅ‚a wiosny” – sÅ‚uchanie opowiadania Bożeny Koronkiewicz.
Cele:
Åšrodki dydaktyczne: opowiadanie „Jak Kasia szukaÅ‚a wiosny” Bożeny Koronkiewicz, zagadki Bożeny Koronkiewicz
„Jak Kasia szukaÅ‚a wiosny” – sÅ‚uchanie opowiadania B. Koronkiewicz.
- Mamusiu! W nocy znowu spadÅ‚ Å›nieg, a dziadek wczoraj mówiÅ‚, że gÄ™si już przyleciaÅ‚y, a to znak, że przyszÅ‚a wiosna. Jak to wiÄ™c jest z tÄ… wiosnÄ…? – spytaÅ‚a Kasia pewnego sobotniego ranka. - To prawda, przylatujÄ…ce gÄ™si zwiastujÄ… wiosnÄ™. PiÄ™knie wyglÄ…dajÄ…, gdy tak lecÄ… kluczem, a lecÄ… z daleka i raczej siÄ™ nie mylÄ… co do wiosennej pory. MyÅ›lÄ™, że wiosna może być blisko, może pójdziemy jej poszukać po Å›niadaniu? A po czym jÄ… poznamy? Jak wyglÄ…da wiosna? – zapytaÅ‚a Kasia. - Zobaczymy – odpowiedziaÅ‚a mama. Gdy Kasia zjadÅ‚a pÅ‚atki z mlekiem, obie siÄ™ ciepÅ‚o ubraÅ‚y i poszÅ‚y w stronÄ™ lasu. - Spójrz Kasiu, co tam wychodzi spod Å›niegu w ogródku pani Dorotki? Widzisz te kwiatki? - Tak, sÄ… biaÅ‚e jak Å›nieg, trudno je zauważyć. - No wÅ‚aÅ›nie, przebijajÄ… siÄ™ przez Å›nieg ku sÅ‚oÅ„cu i dlatego nazywajÄ… siÄ™ przebiÅ›niegami. A popatrz tam, bardziej przy ogrodzeniu na te fioletowe kwiatki. To prymulki, inaczej zwane pierwiosnkami, bo to pierwsze oznaki wiosny. - PamiÄ™tam, że w tamtym roku byÅ‚y u pani Dorotki również takie różowe i żóÅ‚te – przypomniaÅ‚a sobie Kasia. - Tak, sÄ… ich różne kolory – potwierdziÅ‚a mama. Kiedy przechodziÅ‚y obok rzeki, Kasia krzyknęła z zachwytem: - Zobacz, mamusiu, bazie! - No wÅ‚aÅ›nie, to kotki wierzbowe, pojawiajÄ… siÄ™ na wierzbie jeszcze przed listkami i z caÅ‚Ä… pewnoÅ›ciÄ… oznaczajÄ… nadejÅ›cie wiosny. Ale zobacz, na wielu krzewach sÄ… już spore pÄ…czki, wkrótce bÄ™dÄ… z nich listki. Oj, zgrzaÅ‚am siÄ™ w tym zimowym ubraniu. A sÅ‚yszysz jak ptaki Å›piewajÄ…? - To ja już wiem, po czym poznać, że nadchodzi wiosna. A kiedy przylecÄ… bociany? - Pewnie niedÅ‚ugo – uÅ›miechnęła siÄ™ mama – ale wtedy to już nie bÄ™dziesz miaÅ‚a wÄ…tpliwoÅ›ci, że nadeszÅ‚a wiosna.
Rozmowa na podstawie wiersza.
- Jakie ptaki zwiastujÄ… wiosnÄ™?
- Gdzie Kasia szukała wiosny?
- Jakie kwiaty zobaczyÅ‚a Kasia w ogródku pani Dorotki?
- Jak nazywały się fioletowe kwiatki?
- Co Kasia zobaczyła obok rzeki?
- Na przylot jakich ptaków czekaÅ‚a Kasia?
„Po czym poznajemy wiosnÄ™” – rozwiÄ…zywanie zagadek.
Leci z daleka nie mylÄ…c drogi,
DÅ‚ugi, czerwony dziób ma i nogi.
Dla nas to miła wiosny oznaka,
Lecz żaby boją się tego ptaka. (bocian)
Te szare kotki nie pijÄ… mleka,
UcieszÄ…, kiedy na wiosnÄ™ czekasz.
Nie majÄ… wÄ…sów ani ogonów.
Zerwij je z drzewa,
wstaw do wazonu. (bazie)
Gdy śnieg się stopi,
zaświeci słońce,
Rośnie przy domu, rośnie na łące.
Zielona, rano pokryta rosÄ…,
Miło jest po niej pochodzić boso. (trawa)
Choć najpierw małe, cierpliwie czekaj,
Bo je zobaczysz nawet z daleka
WiosnÄ… na drzewach i krzewach wszystkich.
Z nich się rozwiną niedługo listki. (pączki)
Pierwszy wiosenny kwiatuszek
biały Jest delikatny,
jakby nieśmiały.
Ale w nim drzemie ogromna siła,
Bo się potrafi przez śnieg przebijać. (przebiśnieg)
Gdy jeszcze wiosny nie widać wiele,
A innym ptakom nie w głowie trele,
Leci nad polem szara ptaszyna
I pięknym śpiewem dzień rozpoczyna. (skowronek)
„Oznaki wiosny” – rozwijanie funkcji jÄ™zykowych.
SÅ‚owa bÄ™dÄ…ce rozwiÄ…zaniem zagadek dziecko wykorzystuje do ćwiczeÅ„ jÄ™zykowych: - dzieli na sylaby - wyróżnia pierwszÄ… gÅ‚oskÄ™ - ukÅ‚ada z nimi zdania
Wykonanie zadań w ćwiczeniu nr. 3, str. 37
Kolorowanie obrazka według wzoru. Osłuchanie z rymowanką: Już przebiśniegi..
ZajÄ™cie II: „PrzedwioÅ›nie” – zabawy muzyczno – rytmiczne poÅ‚Ä…czone z naukÄ… piosenki:
Cele:
Åšrodki dydaktyczne: piosenka „Wiosenne roztopy”, „Cztery pory roku – Wiosna” A. Vivaldi
Link do piosenki „ Wiosenne roztopy”
https://www.youtube.com/watch?v=WgF6oEfbLhE
Przebieg:
„Powtórz rytm” – ćwiczenia rytmiczne.
Dziecko porusza siÄ™ swobodnie przy muzyce. Na przerwÄ™ w muzyce rodzic wystukuje/ wyklaskuje dowolny rytm. Dziecko powtarza go wyklaskujÄ…c lub wytupujÄ…c.
„Powtórz ruch” – ćwiczenie pamiÄ™ci.
Rodzic stoi naprzeciwko dziecka i rysuje w powietrzu różne wzory – fale od strony lewej do prawej, linie pionowe z góry na dóÅ‚, linie poziome od strony lewej do prawej, koÅ‚a, spirale. NastÄ™pnie dziecko powtarza wykonywane przez rodzica ruchy w takiej samej kolejnoÅ›ci.
WysÅ‚uchanie piosenki pt. „ Wiosenne roztopy”.
Dzisiaj rankiem słonko
przygrzało aż miło
w mieście i na łąkach
śnieżek roztopiło
Ref.: Chlupie woda chlup, chlup
chlupu, chlupu, chlupu, chlup
chlupie woda chlupu, chlup
chlupu, chlupu, chlupu chlup.
Rzekę śpiącą w lodzie
budzi wieść o wiośnie
rybki w lśniącej wodzie
pluszczą się radośnie.
Ref.: Tańczą rybki plusku, plusk
plusku, plusku, plusku plusk.
Tańczą rybki plusku, plusk
plusku, plusku, plusku, plusk.
3.Rozmowa na temat piosenki.
- O czym opowiada piosenka?
- Co to sÄ… wiosenne roztopy?
4.Zabawy rytmiczne z piosenkÄ….
„Taniec wiosny” – aktywne sÅ‚uchanie muzyki. Dziecko z chustÄ… improwizuje taniec wiosny. Do utworu „ Wiosna” A. Vivaldi- „ Cztery pory roku”.
Link do filmiku i utworu „ Wiosna” A. Vivaldiego
https://www.youtube.com/watch?v=rANDOonihZg
Praca w ćwiczeniu nr. 3, str. 36 ( dziecko może wykonać to zadanie w późniejszym czasie, np. po poÅ‚udniu).
Czwartek- Przygotowanie do nauki pisania i czytania
I zajÄ™cie: Pisanie po Å›ladzie litery „ G, g” w ćwiczeniu nr. 3 str. 33
Dziecko wykonuje zadanie piszÄ…c oÅ‚ówkiem, zgodnie z pokazanym kierunkiem. Najpierw po Å›ladzie, a nastÄ™pnie samodzielnie koÅ„czÄ… pisanie w odpowiedniej liniaturze. Prosimy zwrócić uwagÄ™ na liniaturÄ™ i odstÄ™py miÄ™dzy literami.
Praca w ćwiczeniach, cz. 3 s. 33.
II zajęcie: Opowiadanie treści obrazka.
Praca w ćwiczeniach nr. 3, str. 35
Cele:
Dziecko opowiada treść ilustracji budujÄ…c zdania rozwiniÄ™te; np. Na ilustracji widzÄ™ chmury pÅ‚ynÄ…ce po niebie. WidzÄ™ ptaki i bociany, które przyleciaÅ‚y do nas po zimie. Itp.
Na zakoÅ„czenie dokaÅ„cza rysowanie wzorów, najpierw po Å›ladzie a nastÄ™pnie samodzielnie.
Piątek- zajęcie podsumowujące wiadomości
Zajęcie I:
https://www.youtube.com/watch?v=n48RQ4OpHZA „Zwiastuny wiosny- PrzedwioÅ›nie”
Cele:
Obejrzyj film opowiadający o zwiastunach wiosny. Dowiesz się z niego, kiedy nadchodzi wiosna i jak rozwija się przyroda w tym okresie. Przedstawia cechy charakterystyczne przedwiośnia.
WyjaÅ›nia znaczenie przysÅ‚owia: w marcu, jak w garncu. Opowiada o Latolistku cytrynku, jako jednym ze zwiastunów wiosny. Opowiada o wiosennych pracach w ogrodzie oraz narzÄ™dziach do tego wykorzystywanych. Z filmu dowiemy siÄ™ , kiedy wypada pierwszy dzieÅ„ kalendarzowej wiosny oraz jakie mamy zwyczaje w Polsce zwiÄ…zane z obchodami tego dnia ( topienie Marzanny, strojenie gaika)
Po oglądnięciu filmu wykonaj zadanie w ćwiczeniu nr. 3, str. 34-
Posłuchaj wiersza czytanego przez rodzica. Powiedz co marzec gotuje w swoim garnku. Narysuj elementy marcowej pogody.
Zajęcie II :
Cele:
https://www.youtube.com/watch?v=FMLwRjaGuWE „ Bajka o żóÅ‚tym tulipanie”
Oglądnij uważnie film, a następnie wykonaj zadanie kończące filmik.
Życzymy powodzenia w wykonywaniu zadań i nauce.
Pani Halinka i pani Monika
Wszystkiego, co naprawdÄ™ powinienem wiedzieć, nauczyÅ‚em siÄ™ w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postÄ™pować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myÅ›leć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy Å›wiat...
72-004 Tanowo
ul. Szczecińska 70