Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Propozycja zabaw i ćwiczeń na okres 29.03.- 02.04.2021

Drodzy Rodzice dzieci z grupy Smerfów,

po raz kolejny przyszło nam się zmierzyć z edukacją zdalną Państwa dzieci. Mimo trudności, jakie ona za sobą niesie zapraszamy do wspólnej, owocnej zabawy. Postaramy się, aby treści i ćwiczenia były na miarę możliwości Państwa dzieci i aby sposób ich przedstawienia zachęcał do wspólnej zabawy.

Czekamy jak zawsze na wszelkie informacje zwrotne w postaci zdjęć z realizacji ćwiczeń lub do podzielenia się z nami uwagami na temat realizacji tychże zadań. Zapraszamy do współpracy!

Pozdrawiamy,

Pani Bożena, Pani Agnieszka i Pani Agnieszka woźna

 

 


Rozkład zadań tygodniowych

 

Temat: „Wielkanoc”

Termin realizacji: 29.03.- 02.04.2021

Data

Rodzaj zadania

Forma realizacji

Poniedziałek

29.03.2021

Zajęcia z mowy i myślenia (opowiadania, bajki, wiersze, teatrzyki, praca z obrazkiem, zagadki, treści przyrodnicze)

„Kura i kurczątka” – opowiadanie historyjki obrazkowej- rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo – skutkowego.

 

Wtorek

30.03.2021

Muzyka, instrumentacja, zabawy taneczne, logorytmika

„Wielkanocny koszyczek”
(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)- zabawa muzyczno- ruchowa do piosenki.

Środa

31.03.2021

Plastyka, technika, zajęcia logopedyczne

„Wielkanocne jajka”- ozdabianie jajek według propozycji.

Czwartek

01.04.2021

Matematyka, zabawy dydaktyczne, eksperymenty badawcze

„Policz jajka w koszykach”- przeliczanie jajek i zaznaczanie odpowiedniej ilości kropek na kostkach.

Piątek

02.04.2021

Zabawy ruchowe, naśladowcze, opowieści ruchowe

Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z piłeczkami.

 

 

 

Poniedziałek 29.03.2021

 

Przygotowanie: wiersz A. Bayer „Pisanki”, wydrukowana strona z zadaniem, klej, nożyczki, biała kartka ksero.

 

Przebieg:

  1. „Pisanki” – słuchanie wiersza Anny Bayer.
    Cel: rozwijanie umiejętności dostrzegania humoru w wierszu.

Leżą jajka na stoliku,
kogut pieje kuku ryku,
kuku ryku, moje jaja,
mazać jajek nie pozwalam!

Z takich jaj mazanych w ciapki
mogą się wykluwać kaczki,
wróble gęsi i łabędzie,
lecz kurczaków z nich nie będzie.

Kogut wścieka się i złości,
już pazury swoje ostrzy,
dziób otwiera bardzo groźnie,
chyba zaraz kogoś dziobnie.

Hej, kogucie nastroszony!
To nie jajka twojej żony!
Twoje smacznie śpią w kurniku,
to pisanki, mój złośniku.

  1. „Kto wykluwa się z jajek?” - rozmowa z dzieckiem na temat wiersza.

Cel: wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt hodowlanych.

  1. Kura i kurczątka”– opowiadanie historyjki obrazkowej

Cel: rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo – skutkowego.


Zabawy z porami roku- wycinanka str.12

 

 

 

Wtorek 30.03.2021

 

Przygotowanie: tekst „Świąteczne porządki” B. Szuchalskiej, nagranie piosenki „Wśród kolorowych jajek”.

 

Przebieg:

  1. „Świąteczne porządki” – zabawa z tekstem Bożeny Szuchalskiej (masażyk).
    Cel: wspólna zabawa z dzieckiem.

Na podwórzu zamieszanie
gospodyni robi pranie. – uderzamy delikatnie dłońmi po całych plecach,
Wkłada w balię bluzkę, spodnie,
które brudne są okropnie. – uderzamy mocniej piąstkami po całych plecach,
Już wyprała rzeczy te,
więc wykręca szybko je. – ugniatamy, tak jak byśmy wykręcali pranie,
Spinaczami je przypięła. – szczypiemy delikatnie po całych plecach,
A gdy wyschły, – dmuchamy na plecy, robimy wachlarz z dłoni,
to je zdjęła. – szczypiemy pod boczki.

  1. „Wielkanocny koszyczek”(sł. i muz. D. i K. Jagiełło)- zabawa muzyczno- ruchowa do piosenki.

Cel: osłuchanie z piosenką; próby nauczenia się refrenu lub przedstawienia jej ruchem zaproponowanym przez dziecko.

 

  1. Wśród kolorowych jajek

baranek biały śpi.

Przytulił się do baziek,

Wielkanoc mu się śni.

 

Ref.

La li la, la li la, li li la,

Wielkanoc mu się śni.

 

  1. Cukrowe ma futerko,

cukrowe różki ma.

Cukrowym małym dzwonkiem,

cukrowe piosnki gra.

 

  1. A obok mały zając,

wystawił uszka swe.

Wygląda, nasłuchuje,

Wielkanoc zbliża się.

 

Ref.

 

  1. Jest cały z czekolady,

ubranko srebrne lśni.

Położył się w koszyczku,

Wielkanoc mu się śni.

 

 

 

 

Ref.

 

 

 

Środa 31.03.2021

 

Przygotowanie: wiersz „Pisanki” D. Kossakowskiej, film edukacyjny na komputerze, do ozdabiania jajek: ugotowane jajka, barwniki spożywcze, gumki recepturki, ocet, woda.

 

Przebieg:

  1. „Pisanki” – słuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej.

Cel: wprowadzenie do zajęć plastycznych.

Kurki białe i brązowe,
a tu jajka kolorowe.
Różne gwiazdki i kropeczki,
jak sukienka dziewczyneczki.
W święta stół ozdobią cały
i ten duży i ten mały.

  1. Oglądanie fragmentu filmu edukacyjnego EduKredka „Tradycje Wielkanocne” zamieszczonego pod linkiem: https://youtu.be/giRwxyKTXcg

Cel: zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi i sposobem dekorowanie jajek.

 

  1. „Wielkanocne jajka” – kończenie zdań.

Cel: powtórzenie zdobytych wiadomości na temat ozdabiania jajek.

- W jednym kolorze są …… – (kraszanki).
- Gdy zrobisz wzory będą …… – (pisanki)
- Wzory drapane to są …… – (drapanki)
- Gdy coś nakleisz to …… – (oklejanki).

  1. „Wielkanocne jajka”- ozdabianie jajek według propozycji lub dowolną domową techniką.

Cel: wspólna zabawa z rodzicem, rozwijanie sprawności manualnej i wyczucia estetycznego.

 

Nasza propozycja pod linkiem: https://youtu.be/ZhcllA3fRHo

 

 

Czwartek 01.04.2021

 

Przygotowanie: wiersz „Psotne zajączki” J. Myślińskiej, jajko styropianowe lub inne, wydrukowana karta pracy, kredki.

 

Przebieg:

  1. „Psotne zajączki” – słuchanie wiersza Joanny Myślińskiej.

Cel: rozbudzanie zainteresowania poezją.

Wielkanocny raz zajączek
schował, zamiast dać do rączek,
słodkie jajka i pisanki
oraz inne niespodzianki.
Teraz dzieci ich szukają
i w kąt każdy zaglądają.
Bo Wielkanoc bez jajeczek
jest jak tort, co nie ma świeczek.

  1. Odszukaj ukryte jajko” – zabawa dydaktyczna.

Cel: rozwijanie umiejętności spostrzegania; wdrażanie do właściwego posługiwania się przyimkami: na, pod, za, obok.

 

  1. „Policz jajka w koszykach”- przeliczanie jajek i zaznaczanie odpowiedniej ilości kropek na kostkach.

Cel: utrwalanie nazw kolejnych liczebników.

 

Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 36 cz.3

Piątek 02.04.2021

 

Przygotowanie: karteczki z zadaniami w plastikowych jajkach niespodziankach, miękkie piłeczki, kawałki bibuły lub krepiny.

 

Przebieg:

  1. Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z piłeczkami.

Cel: ćwiczenia dużych grup mięśniowych wspólnie z rodzicem lub rodzeństwem.

  1. a) Zabawa ruchowa
    Rodzic wybiera proste ćwiczenia i zapisuje na karteczkach, które chowa do plastikowego jajka niespodzianki lub plastikowego pudełeczka. Dziecko losuje po kolei jedną karteczkę i wszyscy razem wykonują ćwiczenie. Karteczkę z wykonanym ćwiczeniem odkładamy na bok i kolejne dziecko losuje ćwiczenie. Zabawa kończy się, kiedy wszystkie karteczki zostaną wylosowane.

Przykładowe ćwiczenia:

5 pajacyków, 5 podskoków w miejscu, bieg w miejscu, krążenia ramion, obrót wokół własnej osi, 5 przysiadów, 5 skłonów tułowia w przód, 5 skłonów tułowia na boki, krążenie bioderek, itp.

  1. b) Właściwe ćwiczenia

Dzieci biorą po jednej miękkiej piłce, ustawiają się w rozsypce i przechodzimy do ćwiczeń, każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy:

- przekładanie piłki z ręki do ręki z przodu i z tyłu,

- przekładanie piłki z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową,

- unoszenie raz prawej, raz lewej nogi i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem.

- siad podparty o nogach ugiętych piłka leży między stopami. Dzieci chwytają piłkę delikatnie obiema stopami unoszą ją w górę, następnie odkładają na podłogę.

- siad podparty o nogach ugiętych między kostkami piłka, prostowanie i uginanie nóg w kolanach.

 

  1. c) Relaksacja

Dzieci oddają piłki i pobierają pasek kolorowej krepy. Dzieci dobierają się w pary. Siadają naprzeciwko siebie i kawałkiem krepiny dotykają twarzy osoby współćwiczącej: nosa, czoła, policzków, uszu itd. Rodzic podaje, jakich części twarzy w danym momencie dotykamy.

Data dodania: 2021-03-28 21:21:36
Data edycji: 2021-03-30 16:22:54
Ilość wyświetleń: 586

Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...

Robert Fulghum

Partnerzy

BIP
Urzędu Miejskiego w Policach
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej