72-004 Tanowo
ul. Szczecińska 70
Drodzy Rodzice dzieci z grupy Smerfów,
po raz kolejny przyszło nam się zmierzyć z edukacją zdalną Państwa dzieci. Mimo trudności, jakie ona za sobą niesie zapraszamy do wspólnej, owocnej zabawy. Postaramy się, aby treści i ćwiczenia były na miarę możliwości Państwa dzieci i aby sposób ich przedstawienia zachęcał do wspólnej zabawy.
Czekamy jak zawsze na wszelkie informacje zwrotne w postaci zdjęć z realizacji ćwiczeń lub do podzielenia się z nami uwagami na temat realizacji tychże zadań. Zapraszamy do współpracy!
Pozdrawiamy,
Pani Bożena, Pani Agnieszka i Pani Agnieszka woźna
Temat: „Wielkanoc” Termin realizacji: 29.03.- 02.04.2021 |
||
Data |
Rodzaj zadania |
Forma realizacji |
Poniedziałek 29.03.2021 |
Zajęcia z mowy i myślenia (opowiadania, bajki, wiersze, teatrzyki, praca z obrazkiem, zagadki, treści przyrodnicze) |
„Kura i kurczątka” – opowiadanie historyjki obrazkowej- rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo – skutkowego.
|
Wtorek 30.03.2021 |
Muzyka, instrumentacja, zabawy taneczne, logorytmika |
„Wielkanocny koszyczek” |
Środa 31.03.2021 |
Plastyka, technika, zajęcia logopedyczne |
„Wielkanocne jajka”- ozdabianie jajek według propozycji. |
Czwartek 01.04.2021 |
Matematyka, zabawy dydaktyczne, eksperymenty badawcze |
„Policz jajka w koszykach”- przeliczanie jajek i zaznaczanie odpowiedniej ilości kropek na kostkach. |
Piątek 02.04.2021 |
Zabawy ruchowe, naśladowcze, opowieści ruchowe |
Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne z piłeczkami. |
Poniedziałek 29.03.2021
Przygotowanie: wiersz A. Bayer „Pisanki”, wydrukowana strona z zadaniem, klej, nożyczki, biała kartka ksero.
Przebieg:
Leżą jajka na stoliku,
kogut pieje kuku ryku,
kuku ryku, moje jaja,
mazać jajek nie pozwalam!
Z takich jaj mazanych w ciapki
mogą się wykluwać kaczki,
wróble gęsi i łabędzie,
lecz kurczaków z nich nie będzie.
Kogut wścieka się i złości,
już pazury swoje ostrzy,
dziób otwiera bardzo groźnie,
chyba zaraz kogoś dziobnie.
Hej, kogucie nastroszony!
To nie jajka twojej żony!
Twoje smacznie śpią w kurniku,
to pisanki, mój złośniku.
Cel: wzbogacenie wiadomości na temat zwierząt hodowlanych.
Cel: rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo – skutkowego.
Zabawy z porami roku- wycinanka str.12
Wtorek 30.03.2021
Przygotowanie: tekst „Świąteczne porządki” B. Szuchalskiej, nagranie piosenki „Wśród kolorowych jajek”.
Przebieg:
Na podwórzu zamieszanie
gospodyni robi pranie. – uderzamy delikatnie dłońmi po całych plecach,
Wkłada w balię bluzkę, spodnie,
które brudne są okropnie. – uderzamy mocniej piąstkami po całych plecach,
Już wyprała rzeczy te,
więc wykręca szybko je. – ugniatamy, tak jak byśmy wykręcali pranie,
Spinaczami je przypięła. – szczypiemy delikatnie po całych plecach,
A gdy wyschły, – dmuchamy na plecy, robimy wachlarz z dłoni,
to je zdjęła. – szczypiemy pod boczki.
Cel: osłuchanie z piosenką; próby nauczenia się refrenu lub przedstawienia jej ruchem zaproponowanym przez dziecko.
baranek biały śpi.
Przytulił się do baziek,
Wielkanoc mu się śni.
Ref.
La li la, la li la, li li la,
Wielkanoc mu się śni.
cukrowe różki ma.
Cukrowym małym dzwonkiem,
cukrowe piosnki gra.
wystawił uszka swe.
Wygląda, nasłuchuje,
Wielkanoc zbliża się.
Ref.
ubranko srebrne lśni.
Położył się w koszyczku,
Wielkanoc mu się śni.
Ref.
Środa 31.03.2021
Przygotowanie: wiersz „Pisanki” D. Kossakowskiej, film edukacyjny na komputerze, do ozdabiania jajek: ugotowane jajka, barwniki spożywcze, gumki recepturki, ocet, woda.
Przebieg:
Cel: wprowadzenie do zajęć plastycznych.
Kurki białe i brązowe,
a tu jajka kolorowe.
Różne gwiazdki i kropeczki,
jak sukienka dziewczyneczki.
W święta stół ozdobią cały
i ten duży i ten mały.
Cel: zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi i sposobem dekorowanie jajek.
Cel: powtórzenie zdobytych wiadomości na temat ozdabiania jajek.
- W jednym kolorze są …… – (kraszanki).
- Gdy zrobisz wzory będą …… – (pisanki)
- Wzory drapane to są …… – (drapanki)
- Gdy coś nakleisz to …… – (oklejanki).
Cel: wspólna zabawa z rodzicem, rozwijanie sprawności manualnej i wyczucia estetycznego.
Nasza propozycja pod linkiem: https://youtu.be/ZhcllA3fRHo
Czwartek 01.04.2021
Przygotowanie: wiersz „Psotne zajączki” J. Myślińskiej, jajko styropianowe lub inne, wydrukowana karta pracy, kredki.
Przebieg:
Cel: rozbudzanie zainteresowania poezją.
Wielkanocny raz zajączek
schował, zamiast dać do rączek,
słodkie jajka i pisanki
oraz inne niespodzianki.
Teraz dzieci ich szukają
i w kąt każdy zaglądają.
Bo Wielkanoc bez jajeczek
jest jak tort, co nie ma świeczek.
Cel: rozwijanie umiejętności spostrzegania; wdrażanie do właściwego posługiwania się przyimkami: na, pod, za, obok.
Cel: utrwalanie nazw kolejnych liczebników.
Karta pracy ,,Razem się bawimy” str. 36 cz.3
Piątek 02.04.2021
Przygotowanie: karteczki z zadaniami w plastikowych jajkach niespodziankach, miękkie piłeczki, kawałki bibuły lub krepiny.
Przebieg:
Cel: ćwiczenia dużych grup mięśniowych wspólnie z rodzicem lub rodzeństwem.
Przykładowe ćwiczenia:
5 pajacyków, 5 podskoków w miejscu, bieg w miejscu, krążenia ramion, obrót wokół własnej osi, 5 przysiadów, 5 skłonów tułowia w przód, 5 skłonów tułowia na boki, krążenie bioderek, itp.
Dzieci biorą po jednej miękkiej piłce, ustawiają się w rozsypce i przechodzimy do ćwiczeń, każde ćwiczenie powtarzamy 10 razy:
- przekładanie piłki z ręki do ręki z przodu i z tyłu,
- przekładanie piłki z ręki do ręki nisko za plecami i wysoko nad głową,
- unoszenie raz prawej, raz lewej nogi i za każdym razem przekładamy piłkę pod kolanem.
- siad podparty o nogach ugiętych piłka leży między stopami. Dzieci chwytają piłkę delikatnie obiema stopami unoszą ją w górę, następnie odkładają na podłogę.
- siad podparty o nogach ugiętych między kostkami piłka, prostowanie i uginanie nóg w kolanach.
Dzieci oddają piłki i pobierają pasek kolorowej krepy. Dzieci dobierają się w pary. Siadają naprzeciwko siebie i kawałkiem krepiny dotykają twarzy osoby współćwiczącej: nosa, czoła, policzków, uszu itd. Rodzic podaje, jakich części twarzy w danym momencie dotykamy.
Wszystkiego, co naprawdę powinienem wiedzieć, nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać, myśleć, marzyć i wyobrażać sobie lepszy świat...
72-004 Tanowo
ul. Szczecińska 70